Drum Expres București-Giurgiu (DEx7) : CNIR (noua companie de autostrăzi) va lansa licitația pentru studiul de fezabilitate

Centura Giurgiu autostrada nemțească beton rezistă la caniculă Sursa Foto : CNAIR

Compania Națională pentru Investiții Rutiere (CNIR) va lansa în licitație studiul de fezabilitate pentru un drum de mare viteză între București și Giurgiu (legătura la autostrada nemțească), a anunțat Cătălin Urtoi, fost director general interimar CNIR, în prezent administrator al companiei care va prelua șapte mari proiecte de investiții de la CNAIR. DN 5 București-Giurgiu (Oinacu) este la profil de 2X2 pe toată lungimea, cu separatoare de sens din beton, dar tranzitează mai multe localități de pe traseul din Ilfov și Giurgiu.

Drumul Expres București-Giurgiu ,,Drumul Siretului” (DEx7) este un proiect cu punctaj foarte bun în  Planul Investiţional în infrastructura de Transport 2020-2030, fiind pe coridor european legătura din sudul Europei către centru și vest spre Nădlac respectiv legătura spre Moldova pe A 7 București-Pașcani-Siret spre Republica Moldova și Ucraina.

,,La cele șapte proiecte transferate prin Ordin al Ministrului Transporturilor s-a adăugat, asta e noutate și proiectul Giurgiu-București. Este un proiect pornit de la zero, îl va lua CNIR-ul și va face studiul de fezabilitate. Drumul București-Giurgiu este în Master Planul General de Transport. Strategic vorbind este foarte important, legătura cu sudul țării și cu ceea ce își doresc grecii, legătura la Salonic” a anunțat Urtoi în cadrul podcastului Asociației civice ,,Hai că se poate”.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Comisia Europeană a aprobat finanțarea studiului de fezabilitate pentru noul pod peste Dunăre de la Giurgiu-Ruse între România și Bulgaria, a transmis marți, 16 ianuarie ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu după o întâlnire la București cu Ambasadorul SUA, Kathleen Ann Kavalec și Ambasadorul Statelor Unite în Grecia, George Tsunis. Finanțarea va fi asigurată prin CEF Connecting Europe Facility – componenta de mobilitate militară, explica, în decembrie 2023, la București, Comisarul European pentru Transporturi, Adina Vălean care sublinia că este un apel competitiv de proiecte, dar critica și decizia autorităților de la București de a depune cererea de finanțare pentru un ,,pod rutier cu rezerva componentei feroviare” după cum Economedia a explicat aici. Finanțarea europeană a studiului de fezabilitate înseamnă practic, continuarea proiectului cu sprijin european și în etapa de execuție.

Pentru că Podul Calafat -Vidin a fost construit de Ministerul Transporturilor din Bulgaria (inaugurat 2013), Podul Giurgiu-Ruse II ar urma să fie construit de CNAIR, deocamdată fiind depusă cererea de finanțare pentru Studiul de Fezabilitate (6 milioane Euro). Prin CEF, finanțarea europeană este 50 %. Precizările comisarului Vălean vin în contextul lucrărilor pe Podul Prieteniei (pe partea bulgară, posibil și reabilitare din 2024).

De asemenea, Ministerul Afacerilor Interne a lansat în dezbatere publică Proiectul de act normativ (Hotărâre de Guvern) pentru redeschiderea punctului de frontieră de la Giurgiu-Ruse, trecere cu BAC la Ostovul Mocănașu.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Sibiu – Brasov (Sibiu- Bacau) se numește A13, nu A3
    Bucuresti -Giurgiu au retrogradat-o de la autostrada la DX. Din A5 se transforma in DX7. Acum are si nume: Drumul Siretului, poate al șiretului 🙂

  2. Va fi transferat un drum de la Nimic mai mare la un Nimic mai mic!
    Se rezolva, nu se poate, va fi motto-ul companiei!😁

  3. De 20 de ani ne ameninta cu un pod nou peste Dunare si autostrada de la Bucuresti la Ruse… Poate peste inca 50 de ani vor exista sanse sa se termine studiile de fezabilitate. Dupa alegeri, indiferent cine iese, garantat se vor ingheta 80%-90% din santierele deschise si lucrarile programate. Ca si linia feroviara Bucuresti-Giurgiu care dupa 20 de ani in care a stat dezafectata vor baga o locomotiva usoara cu 2 vagoane care vor circula cu 45km/h viteza medie, ca sa nu deraieze datorita reabilitarii serioase pe care au facut-o. Ce sa spun, daca ne chinuim putin urcam si coboram din mers… Si lista de asemenea realizari este lunga.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.