Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunță că a semnat ordinul prin care Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR S.A.) preia de la CNAIR S.A. (Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere) o serie de proiecte de infrastructură rutieră.
Este vorba despre Autostrada Târgu Mureș-Târgu Neamț (secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin), Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni, Autostrada Bacău – Brașov, Autostrada Ploiești – Brașov, Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț, Drumul Expres Focșani – Brăila și Drumul Expres Filiași – Târgu Jiu.
Grindeanu precizează că transferul acestor proieiecte a fost posibildupă operaționalizarea CNIR și numirea unui Director General și a Directorului Economic-Financiar.
Obiectivele vor fi preluate în baza unui protocol încheiat între cele două companii.
Cine conduce CNIR
Săptămâna aceasta Gabriel Budescu a fost numit cu mandat de 3 ani director general al CNIR, compania care trebuie să preia autostrăzile, conform PNRR. Inginerul Gabriel Budescu vine la conducerea Companiei din funcția de director general adjunct tehnic al Companiei de Drumuri (CNIAR). Operaționalizarea CNIR, proiect început încă din Guvernarea Dacian Cioloș (2015) este jalon în PNRR. Gabriel Budescu, de specialitate inginer Căi Ferate Drumuri și Poduri, conduce Direcția Tehnică și este considerat un drumar cu experiență.
Vezi și: