Proprietarul British Airways, IAG, şi-a retras propunerea de preluare a companiei spaniole Air Europa, invocând preocupări legate de mediul de reglementare, la mai puţin de două luni după ce a oferit remedii autorităţilor de reglementare antitrust pentru a obţine aprobarea acordului, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
IAG a oferit concesii Comisiei Europene în iunie, după ce autoritatea de reglementare a avertizat că acordul ar putea reduce concurenţa.
Autorităţile de reglementare antitrust din UE au fost gata să blocheze acordul după ce IAG a refuzat să ofere remedii suplimentare pentru a răspunde preocupărilor, au spus persoane cu informaţii directe despre această problemă.
”Nu are sens pentru acţionarii noştri şi acesta este motivul pentru care renunţăm la operaţiune”, a declarat şeful executivului IAG, Luis Gallego, într-un apel de presă de joi.
Gallego a confirmat că Comisia Europeană a spus că concesiunile oferite de grup nu sunt suficiente. Analiştii au spus că decizia IAG nu a fost surprinzătoare, dar a stârnit întrebări despre unde îşi poate îndrepta IAG interesele de achiziţie în viitor.
Compania TAP din Portugalia este văzută ca o ţintă potenţială pentru achiziţie.
IAG a spus că va plăti companiei Air Europa 50 de milioane de euro (54 de milioane de dolari) drept taxă de reziliere.
Oficialii Air Europa nu au fost imediat disponibili pentru comentarii. De asemenea, proprietarul Air Europa, Globalia, nu a fost disponibil imediat.
IAG anunţase anul trecut că va cumpăra participaţia de 80% din Air Europa pe care nu o deţinea deja, pentru 400 de milioane de euro.
Compania îşi va păstra pachetul de 20% din acţiunile Air Europa.
IAG A încercat pentru prima dată să facă o ofertă de preluare a transportatorului Air Europa în 2019.
Spre deosebire de transportatorii europeni rivali, IAG a raportat rezultate mai puternice decât se aştepta în al doilea trimestru, cu un profit operaţional de 1,24 miliarde de euro (1,34 miliarde de dolari), comparativ cu un consens al analiştilor de 1,08 miliarde, compilat într-un sondaj condus de companie.
Al doilea trimestru a fost dur pentru companiile aeriene europene, deoarece acestea se confruntă cu o normalizare a cererii şi o creştere a costurilor. Acest lucru vine după un cretere post-COVID pentru transportatori, în timp ce călătoriile au avut o expansiune în întreaga lume.
O mare parte din puterea IAG continuă să fie popularitatea călătoriilor pe piaţa din Atlanticul de Nord, în timp ce grupul are o expunere redusă în Asia, care a înregistrat supracapacitate din partea transportatorilor chinezi şi a afectat negativ alţi transportatori precum Lufthansa.