Protestele transportatorilor şi ale fermierilor sunt consecinţa lipsei de dialog dintre Guvern şi reprezentanţii industriei transporturilor, spun transportatorii de mărfuri

poza camioane Foto: G4Media

Protestele transportatorilor şi ale fermierilor care s-au extins în 24 de judeţe ale ţării sunt consecinţa lipsei de dialog dintre Guvern şi reprezentanţii industriei transporturilor din ultimii ani, susţine Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), într-un comunicat de presă.

„Asistăm la o situaţie fără precedent la care în mod sigur nu s-ar fi ajuns dacă implicarea Guvernului în problemele transportatorilor ar fi fost de-a lungul timpului una reală şi susţinută. Ceea ce ne lipseşte de multă vreme în relaţia dintre autorităţi şi organizaţii reprezentative ale transportatorilor este tocmai acest dialog, care ar fi trebuit să găsească o rezolvare până acum la problemele cu care se confruntă industria. Considerăm că revendicările protestatarilor sunt reale, chiar dacă modul de a le exprima este atipic. Revendicările lor se suprapun cu probleme mai vechi din domeniul transporturilor pe care noi le-am semnalat autorităţilor de-a lungul anilor. Indiferenţa cu care guvernanţii au tratat aceste probleme a amânat rezolvarea lor până acum, când şoferii au reacţionat. Ceea ce vedem astăzi în stradă este oglinda întârzierilor în reglementare, a unei pieţe a asigurărilor dezechilibrate şi a lipsei de viziune pe termen lung. Să nu uităm că transporturile rutiere sunt vitale pentru economie, ele fiind cel mai mare exportator de servicii al României”, a declarat Radu Dinescu, secretarul general al UNTRR.

Uniunea precizează că o parte dintre revendicările protestatarilor au fost de mai mult timp semnalate autorităţilor chiar de aceasta. Unele au fost rezolvate, iar la alte probleme soluţiile întârzie.

Problemele transportatorilor români semnalate de UNTRR au fost: intrarea în spaţiul Schengen; acciza la carburant pentru transportul de marfă; timpi de aşteptare la frontierele UE; e-CMR (scrisoare electronică de însoţire, document de control, care atestă că marfa a fost livrată în stare bună şi care standardizează transportul internaţional); indemnizaţie de hrană pentru şoferi; poliţa RCA; transport agabaritic; criza şoferilor; accesul şoferilor non-rezidenţi în România; costul de referinţă; siguranţa rutieră; responsabilizarea şi sancţionarea expeditorilor de mărfuri, astfel încât aceştia să nu mai ajungă să îi pună pe transportatori în situaţia de a încălca legislaţia privind depăşirea greutăţilor maxime admise, a dimensiunilor legale şi a timpului de conducere şi odihnă a şoferului; măsuri pentru stimularea achiziţiei de autovehicule comerciale verzi.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Foto: G4Media

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *