Rabla pentru electrocasnice, etapa 2. Utilizatorii acuză AFM că site-ul a fost picat minute bune după deschiderea înscrierilor, timp în care bugetul a fost epuizat / Ministerul Mediului cere socoteală STS; STS afirmă că o firmă privată a dezvoltat aplicația

deee, deseuri electronice, electrocasnice

Zeci de utilizatori acuză Autoritatea Fondului pentru Mediu că site-ul prin care se puteau înscrie pentru vouchere în cadrul celei de-a doua etape a programului Rabla pentru Electrocasnice a fost picat timp de minute bune după deschiderea înscrierilor, iar ulterior, când și-a revenit, le-a afișat mesajul „buget epuizat”. Reprezentanții ministerului Mediului afirmă că aşteaptă de la STS explicaţiile tehnice. STS a transmis, ulterior, că aplicația nu a fost dezvoltată de Serviciu, ci de o firmă privată.

UPDATE Președintele AFM, Lorand-Arpad Fulop, afirmă că, din cauza numărului mare de accesări, unii utilizatori au avut probleme de conectare. Potrivit lui, deși aplicația poate fi accesată simultan de 75.000 de persoane pe minut, există posibilitatea ca cei care se conectează suplimentar să întâmpine probleme de utilizare.

„Bugetul de 14 milioane de lei a fost epuizat în 8 minute. Au fost generate în total 33.177 de vouchere, dintre care aproximativ 19 mii pentru televizoare, 9,6 mii pentru laptopuri și 5,1 mii pentru tablete. Interesul pentru această etapă a fost unul uriaș. Din cauza numărului mare de accesări, din păcate anumiți utilizatori au avut probleme de conectare. Suma de 14 milioane de lei înseamnă aproximativ 34.000 de persoane. Aplicația a fost gândită ca pe minut să poată să aibă acces fără probleme 75.000 de persoane. Chiar dacă funcționarea optimă este garantată pentru acest număr de utilizatori concomitent, dacă acest număr este depășit, există posibilitatea ca cei care se conectează suplimentar să întâmpine probleme de utilizare. Așteptăm în momentul de față raportul final al dezvoltatorului pentru a vedea foarte clar ce nu a funcționat corespunzător și pentru a ști exact ce trebuie să îmbunătățim. În același timp, lista finală cu cei care au reușit să genereze vouchere va fi publicată pe site-ul AFM până la sfârșitul zilei”, arată o declarație a președintelui AFM.

UPDATE Biroul de presă al STS a afirmat că aplicația utilizată de către Administrația Fondului pentru Mediu în cadrul programului „Rabla pentru electrocasnice” nu a fost dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale.

„Întârzierile întâmpinate de unii utilizatori în accesarea platformei au fost la nivelul aplicației, care este dezvoltată de către o companie privată, nefiind cauzate de traficul pe site”, arată Serviciul.

STS susține a semnalat situațiile apărute către echipa de dezvoltare a contractorului AFM și oferă suport tehnic pentru remedierea acestora.

Pentru programul „Rabla pentru electrocasnice”, STS asigură doar serviciul de găzduire pe serverele instituției, care a permis preluarea întregului volum de accesări fără nicio problemă, potrivit instituției.

UPDATE Ministerul Mediului a transmis că bugetul celei de-a doua etape s-a epuizat în opt minute și au fost generate 33.877 de vouchere.

Reprezentanţii Ministerului Mediului au arătat că unii utilizatori au întâmpinat probleme din cauza „traficului uriaş”.

„Aşteptăm de la STS explicaţiile tehnice. Funcţionarea este garantată la 75.000 utilizatori/minut”, au afirmat aceştia, menţionând că în etapa de săptămâna trecută nu au fost probleme.

Știrea inițială:

Câteva dintre sutele de mesaje ale utilizatorilor de pe pagina de Facebook a AFM:

„Când am reușit in sfârșit să mă loghez in aplicație după 100 de refresh-uri, la 9 minute după ce ați dat dat drumul la generarea voucherelor, aparent bugetul alocat a fost epuizat. Mi se pare greu de crezut că având în vedere că aplicația nu a mers 10 minute, in astea 10 minute s-a epuizat bugetul”.

„La ora 10 nu mergea sa intri pe Aplicatie…dadea eroare si la 10;10 bugetul era epuizat…ce mizerie”

May be an image of text that says 'Resetare Parolă Activare cont <!DOCTYPE html> <htl> <head> <ti>Error</title> <tle> body width: 35em; margin: 0 auto; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, sans-serif;} </style> </head> <body> <h1>An error occurred. <p>Sorry, the page you are looking for is currently unavailable. Please try again later. <p>lf you are the system administrator of this resource then you should check the error log for details. </p> <p><em>Faithfully yours, nginx.</em></p> </body> </html> Închide electrocasnice.afm.ro'

„Bătaie de joc. Anulati cu totul ce s-a întâmplat azi și reluati când va merge softul. Am incercat sa intru si apăreau tot felul de erori, în secunda când am reusit sa intru, mi-a scris ca fondurile au fost epuizate. Jalnic”

„Gunoaielor! la 10 fix aplicatia a inceput sa afiseze ” eroare”, iar la 10.07 minute s dat…” ” buget epuizat”. 7 minute de “eroare” in care v-ati aranjat din nou apele, si ne-ati mai tras o data paiul prin gura.”

May be an image of text that says 'Nu am obligaÈii restante la bugetul la bugetul local, conform legislației naț vigoare Salvează Generarea de vouchere se face etapizat. Nu genera vouchere în afara etapelor descrise calendarul de desfășurare a programului. În etapă se pot genera trei vouchere aferente echipamente incluse în respectiva etapă. Calendarul de desfășurare a ediției a doua este următorul: 19.11.2021 ora 10:00 25.11.2021 ο pentru înregistrarea beneficiarilor; 26.11.2021 ora 10:00 02.12.2021 οι (sau până la epuizarea bugetului) pen etapă (echipamente: maÈini de spălat A apărut o problemă la obținerea listei de Vouchere. รall nanล lล enulizarea hugetnm) nen'

„La ora 10 site-ul nu funcționa, iar când și-a revenit, la 10:08, surpriza… S-au epuizat fondurile
Se știa de interesul populației pentru acest program… Dacă nu au putut suplimenta fondurile… Puteau măcar sa facă site-ul funcțional… nu sa intram la ora 10 sa nu funcționeze, iar cand și – a revenit site-ul sa nu mai fie fonduri…. Ce credibilitate mai aveți ?! Cine mai crede în corectitudinea alocării acestor vouchere?!”

„Dupa 8 min s au epuizat deja voucherele?! 8 min in care au fost probleme cu site.ul”

„Bătaie de joc. În primele 5 minute aplicația nu a funcționat, apoi mesajul primit a fost ca s-au epuizat fondurile..”

„O bataie de joc in stilul caracteristic !. Sa va fie rusine !!! in primele 3 minute platforma a dat eroarea “lista cu vouchere nu a putut fi incarcata” iar apoi a aparut mesajul “bugetul alocat a fost epuizat”. Suneti niste incompetenti !!!!”

May be an image of text that says 'orange VeLTE orange 88% 10:09 electrocasnice.afm.ro/b RABLA BABO MELINDA Generare voucher Tip Voucher* Va rugam sa alegeti un Voucher! Nu am obligații restante la bugetul de stat și la bugetul local, conform legislației naționale în vigoare Salvează Generarea de vouchere se face etapizat. Nu puteți genera vouchere în afara etapelor descrise în calendarul de desfășurare a programului. În fiecare etapă se pot genera trei vouchere aferente celor trei echipamente incluse în respectiva etapă. Ûa Error: Bugetul alocat programului a fost epuizat! Închide <skoypenunegisrearenercarmor,'

Câțiva utilizatori au semnalat însă că aplicația a funcționat, în cele din urmă. „Cazuse initial pagina, insa la si 9 minute si-a revenit. Relogati-va! Eu asa am facut si a mers.”, a scris unul dintre el.

Etapa a doua a programului Rabla pentru Electrocasnice, prin care pot fi acordate vouchere pentru televizoare, laptopuri și tablete, a demarat vineri, 3 decembrie, la ora 10.00. Cea de-a doua etapă se va încheia joi, 9 decembrie, la ora 23.59.

Bugetul total alocat în anul 2021 pentru ediția de iarnă a Programului este de 34 milioane lei. Pentru etapa a doua, bugetul alocat a fost de 14 milioane de lei.

Sursa foto: respo, Facebook

Comentarii

  1. Eu nu mint. Aveam cont.
    Cand am vazut ce a fost saptamana trecuta – am renuntat.
    Pentru linistea mea sufleteasca.

    Orice om normal ar confirma ca acele voucere trebuiau date prin tragere la sorti cu lista suplimentara pentru cei care renunta…

    Dar ungurii… ce stiu ei? Sa ne invrajbeasca

  2. Am deschis site-ul la ora zece si am dat sa genereze voucherul de vreo 15 ori si imi aparea anutul cu o eroare.Asta a durat cam doua minute. Am iesit din aplicatie si am vrut sa ma loghez din nou, dar nu am mai putut decat la zece si zece cand mi-a aparut un anunt ca bugetul este epuizat. Consider ca ce s-a intamplat astazi este frauda din moment ce foarte multa lume spune ca nu au putut genera voucherul, dar totusi s-su dat aprox. 33.000 de vouchere. Autoritatile trebuie sa se autosesizeze si aceasta etapa ar trebuir repetata ca sa se desfasoare in mod corect.

  3. la fel si la mine. am incercat si relogare si tot, si clear cache si mai multe browsere… era picat , am si poza cu eroarea. NginX error…. da-i incolo de mincinosi, a fost cirdeala pur romaneasca. Sa traiti bine…..

  4. Moama fura astia banii si de la rabla electrocsnice. Nu le ajunge ca au inceput firmele de partid sa suga din contracte pe bani publici, acum fura si din fondurile ue de reciclare ale electrocasnicelor depasite moral. Mai se mira de ce pleaca lumea din tara asta…

    O tara acaparata de securisti. Ar fi intereant de aflat care sunt firmele alea cafe au castigat contractele, ale cui sunt si cum au castigat licitatiile sau a fost tot asa…. spag…pomana cu atribuire directa?

  5. Demisia !cei care au avut vouchere generate la editiile trecute nu s-au putut conecta ca bugetarii prosti de la afm nu au curatat site-ul.

  6. La mine a mers generare cupon după relogare și foarte multe încercări dar este jenant că din cele 8 minute aplicația daca a funcționat 1 minut

  7. Am putut genera câte 1 voucher atât la prima cât și la a doua etapă. Într-adevăr, la a doua am reușit abia dupa aproximativ 5 minute, și deși STS spune că pot accesa 75.000 persoane pe minut, nu precizează câți o pot face în același timp…aici fiind principala problemă după parerea mea. Îmi pare rău pentru cei care nu au reușit, dar cred că e improbabil să fi fost ceva intenționat legat de erorile din server…e pur și simplu un colaps normal în asemenea situații…între 2 reîncărcări ale site-ului am putut vedea cum au scăzut 250.000 lei din buget(în 15 secunde)…vă puteți face o idee de cantitatea participanților….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *