Zeci de utilizatori acuză Autoritatea Fondului pentru Mediu că site-ul prin care se puteau înscrie pentru vouchere în cadrul celei de-a doua etape a programului Rabla pentru Electrocasnice a fost picat timp de minute bune după deschiderea înscrierilor, iar ulterior, când și-a revenit, le-a afișat mesajul „buget epuizat”. Reprezentanții ministerului Mediului afirmă că aşteaptă de la STS explicaţiile tehnice. STS a transmis, ulterior, că aplicația nu a fost dezvoltată de Serviciu, ci de o firmă privată.
UPDATE Președintele AFM, Lorand-Arpad Fulop, afirmă că, din cauza numărului mare de accesări, unii utilizatori au avut probleme de conectare. Potrivit lui, deși aplicația poate fi accesată simultan de 75.000 de persoane pe minut, există posibilitatea ca cei care se conectează suplimentar să întâmpine probleme de utilizare.
„Bugetul de 14 milioane de lei a fost epuizat în 8 minute. Au fost generate în total 33.177 de vouchere, dintre care aproximativ 19 mii pentru televizoare, 9,6 mii pentru laptopuri și 5,1 mii pentru tablete. Interesul pentru această etapă a fost unul uriaș. Din cauza numărului mare de accesări, din păcate anumiți utilizatori au avut probleme de conectare. Suma de 14 milioane de lei înseamnă aproximativ 34.000 de persoane. Aplicația a fost gândită ca pe minut să poată să aibă acces fără probleme 75.000 de persoane. Chiar dacă funcționarea optimă este garantată pentru acest număr de utilizatori concomitent, dacă acest număr este depășit, există posibilitatea ca cei care se conectează suplimentar să întâmpine probleme de utilizare. Așteptăm în momentul de față raportul final al dezvoltatorului pentru a vedea foarte clar ce nu a funcționat corespunzător și pentru a ști exact ce trebuie să îmbunătățim. În același timp, lista finală cu cei care au reușit să genereze vouchere va fi publicată pe site-ul AFM până la sfârșitul zilei”, arată o declarație a președintelui AFM.
UPDATE Biroul de presă al STS a afirmat că aplicația utilizată de către Administrația Fondului pentru Mediu în cadrul programului „Rabla pentru electrocasnice” nu a fost dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale.
„Întârzierile întâmpinate de unii utilizatori în accesarea platformei au fost la nivelul aplicației, care este dezvoltată de către o companie privată, nefiind cauzate de traficul pe site”, arată Serviciul.
STS susține a semnalat situațiile apărute către echipa de dezvoltare a contractorului AFM și oferă suport tehnic pentru remedierea acestora.
Pentru programul „Rabla pentru electrocasnice”, STS asigură doar serviciul de găzduire pe serverele instituției, care a permis preluarea întregului volum de accesări fără nicio problemă, potrivit instituției.
UPDATE Ministerul Mediului a transmis că bugetul celei de-a doua etape s-a epuizat în opt minute și au fost generate 33.877 de vouchere.
Reprezentanţii Ministerului Mediului au arătat că unii utilizatori au întâmpinat probleme din cauza „traficului uriaş”.
„Aşteptăm de la STS explicaţiile tehnice. Funcţionarea este garantată la 75.000 utilizatori/minut”, au afirmat aceştia, menţionând că în etapa de săptămâna trecută nu au fost probleme.
Știrea inițială:
Câteva dintre sutele de mesaje ale utilizatorilor de pe pagina de Facebook a AFM:
„Când am reușit in sfârșit să mă loghez in aplicație după 100 de refresh-uri, la 9 minute după ce ați dat dat drumul la generarea voucherelor, aparent bugetul alocat a fost epuizat. Mi se pare greu de crezut că având în vedere că aplicația nu a mers 10 minute, in astea 10 minute s-a epuizat bugetul”.
„La ora 10 nu mergea sa intri pe Aplicatie…dadea eroare si la 10;10 bugetul era epuizat…ce mizerie”
„Bătaie de joc. Anulati cu totul ce s-a întâmplat azi și reluati când va merge softul. Am incercat sa intru si apăreau tot felul de erori, în secunda când am reusit sa intru, mi-a scris ca fondurile au fost epuizate. Jalnic”
„Gunoaielor! la 10 fix aplicatia a inceput sa afiseze ” eroare”, iar la 10.07 minute s dat…” ” buget epuizat”. 7 minute de “eroare” in care v-ati aranjat din nou apele, si ne-ati mai tras o data paiul prin gura.”
„La ora 10 site-ul nu funcționa, iar când și-a revenit, la 10:08, surpriza… S-au epuizat fondurile
Se știa de interesul populației pentru acest program… Dacă nu au putut suplimenta fondurile… Puteau măcar sa facă site-ul funcțional… nu sa intram la ora 10 sa nu funcționeze, iar cand și – a revenit site-ul sa nu mai fie fonduri…. Ce credibilitate mai aveți ?! Cine mai crede în corectitudinea alocării acestor vouchere?!”
„Dupa 8 min s au epuizat deja voucherele?! 8 min in care au fost probleme cu site.ul”
„Bătaie de joc. În primele 5 minute aplicația nu a funcționat, apoi mesajul primit a fost ca s-au epuizat fondurile..”
„O bataie de joc in stilul caracteristic !. Sa va fie rusine !!! in primele 3 minute platforma a dat eroarea “lista cu vouchere nu a putut fi incarcata” iar apoi a aparut mesajul “bugetul alocat a fost epuizat”. Suneti niste incompetenti !!!!”
Câțiva utilizatori au semnalat însă că aplicația a funcționat, în cele din urmă. „Cazuse initial pagina, insa la si 9 minute si-a revenit. Relogati-va! Eu asa am facut si a mers.”, a scris unul dintre el.
Etapa a doua a programului Rabla pentru Electrocasnice, prin care pot fi acordate vouchere pentru televizoare, laptopuri și tablete, a demarat vineri, 3 decembrie, la ora 10.00. Cea de-a doua etapă se va încheia joi, 9 decembrie, la ora 23.59.
Bugetul total alocat în anul 2021 pentru ediția de iarnă a Programului este de 34 milioane lei. Pentru etapa a doua, bugetul alocat a fost de 14 milioane de lei.