Radu Burnete, Concordia: Orice mecanism de reducere a prețurilor nu poate fi decât pe baze voluntare și pe întreg lanțul dintre producători și comercianți

Radu Burnete

Orice mecanism de reducere a prețurilor nu poate fi decât pe baze voluntare, afirmă Radu Burnete, directorul executiv al Confederației Patronale Concordia. Mesajul lui vine după ce și membrii Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), parte a Confederației Patronale Concordia, au insistat pentru un mecanism voluntar de reducere a prețurilor, nu un act normativ dat de Guvern. În plus, ei au cerut ca mecanismul să fie aplicat pe întreg lanţul de produs, care include și producătorii, nu doar procesatorii, intermediarii și comercianţii.

„Aș vrea să întăresc mesajul colegilor noștri din zona de comerț, membri Concordia. Orice mecanism de reducere a prețurilor nu poate fi decât pe baze voluntare. Vorbim oricum de o discuție complicată și o problemă complexă. Pentru mine este de neimaginat ca într-o economie liberă și privată așa ceva să fie rezultatul unei reglementări. Marile lanțuri de magazine au dovedit seriozitate și responsabilitate în aplicarea schemei voluntare de diminuare a prețului la lapte, aspect certificat inclusiv de Ministerul Agriculturii și Consiliul Concurenței. Emiterea unui act normativ nu va rezolva problema de bază, motiv pentru care este absolut necesar ca mecanismul voluntar să fie aplicat în întregul lanț de produs, iar Consiliul Concurenței să fie implicat în aplicarea mecanismului de reducere a prețurilor pe o perioadă limitată la produsele alimentare de bază”, a declarat Radu Burnete.

Membrii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) au transmis că își reafirmă disponibilitatea de a lucra împreună cu Guvernul României pentru a aplica un mecanism voluntar de reducere a preţurilor la o serie de alimente de bază pe întreg lanţul de produs – producători, procesatori, comercianţi, potrivit unui comunicat al AMRCR, citat de Agerpres.

„Insistăm pe ideea de voluntariat pentru aplicarea mecanismului de reducere a preţurilor şi nu prin emiterea unui act normativ, marile lanuri de magazine dovedind seriozitate în aplicarea schemei voluntare de diminuare a preţului la lapte, aspect certificat de Ministerului Agriculturii şi de Consiliul Concurenţei, care monitorizează în permanenţă aplicarea acestor reduceri”, se menţionează în comunicat.

De asemenea, ei spun că pentru a produce efecte vizibile în buzunarul românilor şi pentru a accelera reducerea inflaţiei, este absolut necesar că mecanismul voluntar să fie aplicat nu doar comercianţilor, ci pe întregul lanţ de produs, aşa cum de altfel au arătat şi reprezentanţii Guvernului.

Și reprezentanții Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR) au declarat pentru Economedia că, dacă schema de reducere a adaosurilor comerciale la un număr de produse alimentare de bază pe întregul lanț până la raft, anunțată de Marcel Ciolacu, va fi obligatorie, micii retaileri vor trebui să taie din alte cheltuieli pentru a putea aplica o astfel de măsură, de exemplu cu salariile. Acest lucru ar putea însemna salarii mai mici pentru angajații din domeniu.

Reamintim că Guvernul vrea să publice luni proiectul de act normativ prin care va plafona adaosul comercial pe lanțul dintre procesatori și retaileri, iar măsura va fi aplicată pe o perioadă limitată de jumătate de an, conform unor surse guvernamentale. Se dorește ca la începutul săptămânii următoare actul să fie gata, ca la următoarea ședință de guvern să fie prezentat. Discuțiile cu retailerii vor continua vineri și sâmbătă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *