Raiffeisen Bank a raportat, în primele nouă luni din 2022, un profit net de 920 de milioane de lei, în creştere cu 43% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, relevă rezultatele financiare ale băncii, publicate joi.
În acelaşi timp, în trimestrul trei din acest an, veniturile băncii au crescut cu 19% în ritm anual, până la valoarea de 2,3 miliarde de lei, iar activele totale au depăşit 62 de miliarde lei, o creştere de 9% faţă de 30 septembrie 2021.
De asemenea, costurile operaţionale ale băncii, de aproximativ un miliard de lei, au înregistrat o creştere de 7%, de la an la an, în principal din cheltuielile salariale.
Banca spune că acestea au fost parte din strategia de a investi în atragerea şi reţinerea personalului bine pregătit, dar şi prin măsuri menite să compenseze efectele negative ale inflaţiei asupra puterii de cumpărare.
Potrivit sursei citate, soldul de credite al Raiffeisen Bank a înregistrat un avans de 27%, la finalul T3 din 2022 faţă de T3 din 2021, susţinut în principal de o creştere a activităţii de creditare pentru clienţii corporaţii, de 55%. Trendul de creştere este vizibil şi pentru clienţii IMM ai băncii, al căror stoc de credite nete a înregistrat un avans de 19%, raportat la perioada de referinţă, o contribuţie semnificativă având implementarea schemelor guvernamentale de garantare.
Tranzacții în creștere cu cardurile Raiffeisen
“Plăţile prin cardurile Raiffeisen pentru hoteluri au crescut cu peste 50%, iar cele făcute în restaurante, baruri, pentru concerte sau evenimente au avansat cu 20%, faţă de trimestrul anterior al acestui an. Numărul tranzacţiilor online efectuate de persoane fizice, prin intermediul cardurilor de debit a crescut cu aproape 40%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Banca a aderat la schema Transfond şi a activat plăţile instant din septembrie 2022. Această funcţionalitate face ca transferul sumelor mai mici de 50.000 lei, făcute în aplicaţia Smart Mobile, să dureze doar câteva secunde. La 30 septembrie 2022, numărul plăţilor prin carduri efectuate de clienţii Raiffeisen Bank cu telefonul sau cu ceasul s-a dublat faţă de T3 2021. În august 2022, banca a obţinut de la Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei autorizarea pentru soluţia de identificare la distanţă aferentă fluxului de înrolare digitală a clienţilor PF, prin Smart Mobile”, se arată într-un comunicat de presă al băncii.
Raiffeisen Bank activează pe piaţa bancară din România de 25 de ani, deservind peste 2,3 milioane de clienţi, persoane fizice şi juridice. Banca are 4.900 de angajaţi 295 de unităţi, 1.131 ATM&MFM şi 27.000 POS-uri.