Raport ACEA: China, principala sursă de importuri de automobile noi din UE, cu o cotă de piață semnificativă de 17,7%

masini, parcare Sursa foto: Pixabay

China și-a menținut poziția de principală sursă de importuri de autovehicule noi din UE în termeni de valoare, înregistrând o creștere robustă de 37,1% și revendicând o cotă de piață semnificativă de 17,7%, potrivit celui mai recent raport al Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA).

Datele ACEA arată că 676.000 de mașini noi au fost importate din China, față de 484.000 în 2022, iar valoarea importurilor de mașini noi din China a trecut de 12,8 miliarde euro anul trecut.

Importurile din Regatul Unit, Japonia și Coreea de Sud au urmat îndeaproape, contribuind – împreună cu China – la aproape 60% din valoarea importurilor de automobile noi din UE.
Analizând volumele de import, cele cinci țări majore care contribuie la importurile din UE au înregistrat creșteri substanțiale în 2023 în comparație cu 2022. China a condus grupul cu o remarcabilă creștere de 39,6 % și o cotă de 20 % din volumele de importuri din UE, urmată de Japonia (+32,1%), Coreea de Sud (+4,8%) și Maroc (+16,3%).

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

În 2023, valoarea exporturilor de autoturisme fabricate în UE și exportate în SUA și în Regatul Unit a crescut cu 11,8%.
și, respectiv, 25,5 %, confirmând pozițiile lor ca principale piețe de export ale UE. Împreună, acestea reprezintă 44% din valoarea exporturilor UE.

În schimb, exporturile către China au scăzut cu 20,2%. Dacă ne uităm la volumele de export către principalele destinații ale UE, volumul de automobile fabricate în UE care se îndreaptă spre Turcia aproape s-a dublat anul trecut. Volumele de export către două dintre cele mai importante țări de export ale UE parteneri importanți ai UE, Regatul Unit (+16,1%) și SUA (+15,7%), au crescut puternic.

Piața auto din UE a ajuns la un volum de 10,5 milioane de unități

În 2023, piața auto din UE a înregistrat o expansiune robustă, cu 13,9% față de 2022, ajungând la un volum de 10,5 milioane de unități. Majoritatea piețelor din UE s-au bucurat de o creștere puternică, inclusiv cele mai mari patru: Italia (+18,9%), Spania (+16,7%), Franța (+16,1%) și Germania (+7,3%).

Mașinile electrice cu baterii au fost a treia cel mai populară alegere pentru cumpărători. În decembrie, cota de piață a acestora a urcat la 18,5%, contribuind la o cotă pe întregul an de 14,6%, depășind dieselul, care a rămas stabil la 13,6%. Volumul de automobile electrice cu baterii a depășit 1,5 milioane de unități, ceea ce indică o creștere substanțială de 37% comparativ cu anul 2022.

Autoturismele pe benzină și-au menținut poziția dominantă, cu o cotă de piață de 35,3%, în timp ce automobilele hibrid-electrice au ocupat locul al doilea, cu o cotă de piață de 25,8%.

În 2023, producția de automobile din UE a crescut semnificativ, depășind 12 milioane de unități și marcând o creștere de 11,3% față de 2022. Acest rezultat pozitiv este atribuit relaxării treptate a provocărilor legate de lanțul de aprovizionare, permițând îmbunătățirea volumelor de producție.

Doar România a înregistrat un declin în rândul celor mai mari zece producători de automobile din UE

Producătorii de automobile din Europa de Vest au demonstrat performanțe solide, Germania fiind liderul în termeni de volum, înregistrând o creștere substanțială de 18,7% a producției. După Germania au urmat Belgia (+18,1%), Italia (+11,9%), Suedia (+9,8%), Spania (+7,4%) și Franța (+1.2%).

Europa Centrală și de Est a jucat, de asemenea, un rol semnificativ, cu creșteri substanțiale în Cehia (+14,9%), care se află acum pe locul trei în topul producătorilor de automobile din UE, alături de Ungaria (+11,6%) și Slovacia (+9,5%). Doar România a înregistrat un declin (-1,6%) în rândul celor mai mari zece producători de automobile din UE, de la 509.465 de unități în 2022 la 501.337 de unități în 2023.

În 2023, UE a înregistrat o creștere semnificativă a valorii și volumului importurilor de autoturisme, cu o creștere a valorilor cu 34,6% și a volumelor cu un procent solid de 23,7%.

Îmbunătățirea producției, facilitată de atenuarea treptată a problemelor legate de lanțul de aprovizionare, a dus la o creștere de 12,7 % creștere a valorii exporturilor și o creștere de 12,4% a volumului exporturilor. Acest lucru a dus la un excedent comercial de peste 90 de miliarde de euro, relativ în concordanță cu 2022 cifre.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: