Uniunea Europeană are nevoie de adoptarea în masă a mașinilor electrice în toate statele pentru a atinge obiectivele ambițioase ale Europei în materie de reducere a emisiilor de CO2, dar nu dispune de infrastructura publică de încărcare pentru a le îndeplini, potrivit unui nou raport realizat de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), citat de Euronews.com.
Raportul arată că există un decalaj alarmant între infrastructura de încărcare actuală și cea necesară pentru a atinge obiectivele climatice ale Europei până în 2030. Vânzările de mașini electrice au accelerat în ultimii ani, crescând de 18 ori între 2017 și 2023 și de trei ori mai repede decât instalarea de puncte de încărcare în aceeași perioadă, se arată în raportul ACEA.
Cu toate acestea, instalarea stațiilor de încărcare trebuie să se accelereze dacă UE dorește să își atingă obiectivele climatice, susține ACEA.
„Avem nevoie de adoptarea în masă a mașinilor electrice pe piața de masă în toate țările UE pentru a atinge obiectivele ambițioase de reducere a emisiilor de CO2 ale Europei. Acest lucru nu se va întâmpla fără o disponibilitate generalizată a infrastructurii publice de încărcare în întreaga regiune”, a declarat directorul general al ACEA, Sigrid de Vries.
Câte stații de încărcare lipsesc?
Există în total 630 000 de stații de încărcare în întreaga Uniune Europeană. Potrivit Comisiei Europene, ar trebui să fie instalate 3,5 milioane de puncte de încărcare până în 2030. Acest lucru se traduce prin instalarea a aproximativ 410.000 de puncte de încărcare publice pe an (sau aproape 8.000 pe săptămână), se arată în raport, adăugând că anul trecut numărul acestora a fost de 150.000 (sau mai puțin de 3.000 pe săptămână, în medie).
În plus, asociația estimează că Europa are nevoie de un număr impresionant de 8,8 milioane de puncte de încărcare până în 2030 pentru a-și îndeplini obiectivele climatice. Pentru a atinge acest obiectiv, UE trebuie să aibă 1,2 milioane de încărcătoare instalate în fiecare an (sau mai mult de 22 000 pe săptămână), ceea ce reprezintă de opt ori rata actuală.
„Investițiile în infrastructura publică de încărcare trebuie să fie accelerate de urgență dacă vrem să reducem decalajul de infrastructură și să atingem obiectivele climatice”, a declarat de Vries.
Curtea de Conturi Europeană (ECA) a publicat, de asemenea, un raport în care solicită, de asemenea, o stimulare a infrastructurii de încărcare pe întregul continent. Acesta a observat că există diferențe mari între diferitele țări. Șaptezeci la sută dintre punctele de încărcare se află în Franța, Germania și Țările de Jos.