Raport. Cererea pentru mobilă office second-hand a crescut cu 15% în primul semestru. Companiile alocă bugete între 7.500 euro și 10.000 euro pentru mobilarea birourilor în funcție de mărimea firmei și a planului de dezvoltare

munca, stres, birou Sursa foto: Pixabay

Interesul pentru mobilier office second-hand este din ce în ce mai mai mare în România, atât pe fondul inflației, cât și al dorinței de protejare a mediului înconjurător. Astfel, cererea pentru mobilă de birou second-hand a crescut cu aproximativ 15% în perioada ianuarie-iunie 2023 comparativ cu aceeași perioadă anul trecut, cele mai multe achiziții din segmentul B2B fiind făcute de companii din domeniile medical, IT, agricultură, real-estate și auto, potrivit datelor Princemob Buro, producător de mobilă pentru birou și importator de mobilier office second-hand din țară.

„Piața de mobilier office second-hand din România câștigă tot mai mult teren, susținută de interesul tot mai mare pentru produse de profil atât din partea companiilor, cât și al consumatorilor persoane fizice. Iar aici sunt două motive majore care contribuie la creșterea pieței: intenția de economisire și dorința de sustenabilitate și de protejare a mediului. Prin achiziționarea de mobilier office second-hand, clienții pot economisi de la 2-3 ori mai mult, însă partea de protejarea a mediului înconjurător, prin alegerea unor produs în stare perfectă, complet funcțional și cu un design modern și atractiv, a devenit rațiunea principală și motivul de bază în creșterea cererii pe piața de profil. Sunt tot mai mulți români dornici să trăiască sustenabil, să folosească resursele care există deja și să reducă impactul asupra mediului, dar în continuare este nevoie de o educare a pieței și o comunicare adecvată despre avantajele mobilierului office second-hand atât pentru utilizatori, cât și pentru mediu”, declară George Udriște, CEO Princemob Buro.

Cele mai achiziționate piese de mobilier second-second sunt birourile, scaunele, dulapurile și roll box-urile. Cele mai multe cereri, 87%, sunt generate de segmentul B2B pentru mobilarea parțială sau completă a sediilor, în general IMM-uri din domeniile medical-farma, distribuție, auto, agricultură sau IT, care au obiective de sustenabilitate.

Bugetele pentru mobilarea sediilor de companie variază între 7.500 euro și 10.000 euro, iar cele mai mari achiziții ca buget per companie sunt alocate în Cluj.

Sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *