Prețurile bateriilor pentru vehicule electrice vor scădea cu 40% până în 2025, lucru care va accelera vânzările de mașini electrice, potrivit unui raport recent al Goldman Sachs.
Pentru a pune acest lucru în termeni reali, analiza Goldman implică faptul că prețurile de referință pentru baterii în 2022 se situau în intervalul de preț de 165 dolari/kWh. De exemplu, un crossover EV standard (cum ar fi un Tesla Model Y RWD) are de obicei o baterie de 60 kWh, ceea ce înseamnă că pachetul de baterii în 2022 costa în jur de 9.900 de dolari. Până în 2025, prețurile bateriilor vor scădea cu 40%, până la 99 dolari/kWh, conform estimărilor Goldman, ceea ce înseamnă că același pachet de baterii va costa doar 5.940 de dolari.
Goldman mai preconizează că prețurile bateriilor vor scădea în medie cu 11% până în 2030, până la 72 dolari/kWh. Astfel de economii se vor traduce prin faptul că vehiculele electrice vor ajunge la paritate de cost cu mașinile pe benzină fără subvenții până la jumătatea deceniului, ceea ce va determina probabil creșterea vânzărilor.
„Reducerea costurilor bateriilor ar putea duce la prețuri mai competitive pentru vehiculele electrice, la o adoptare mai extinsă de către consumatori și la o creștere suplimentară a TAM (piața totală adresabilă) a bateriilor pentru vehiculele electrice”, au scris analiștii Goldman.
Cu toate acestea, piața globală a bateriilor nu este aceeași în funcție de partea lumii în care activează un producător auto, au scris analiștii Goldman.
„Considerăm că adoptarea Legii de reducere a inflației (IRA) reprezintă un angajament puternic din partea guvernului SUA de a stimula autosuficiența bateriilor, ceea ce duce la regionalizarea pieței globale a bateriilor – o piață SUA-Coreea, mai izolată de surplusul din China și axată în principal pe bateriile ternare, și o piață China-Europa, bine aprovizionată și axată din ce în ce mai mult pe bateriile LFP”, au scris analiștii.
Acest lucru înseamnă că, din punct de vedere investițional, Goldman preferă ca investitorii să cumpere acțiuni în lanțul de baterii SUA-Coreea, cu principalele opțiuni fiind LG Chem, LG Energy Solution, Samsung SDI, Panasonic și Tesla.
Pe de altă parte, producătorii chinezi de baterii precum CALB și Gotion ar putea „experimenta o presiune crescută asupra marjelor” din cauza dificultăților în exportul surplusului de baterii.