Raport: Industria mondială de publicitate ar urma să înregistreze în acest an o creştere de 8,4%

companii, marketing Sursă foto: Unsplash

Industria mondială de publicitate ar urma să înregistreze în acest an o creştere de 8,4%, în pofida evoluţiilor geopolitice la nivel global şi a îngrijorărilor privind o recesiune, arată un raport publicat luni de agenţia de publicitate GroupM, o divizie a grupului britanic WPP, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Cifra de 8,4% exclude impactul publicităţii politice din SUA, care ar urma să ajungă la venituri de 13 miliarde de dolari în acest an, de la 12 miliarde de dolari în 2020, susţine GroupM.

Piaţa de publicitate, care în mod normal oglindeşte starea generală de sănătate a economiei, începe să îşi revină după vârfurile atinse în 2021, când a fost impulsionată de revenirea solidă a economiilor şi a consumului personal.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Printre motoarele de creştere din 2022 se numără: creşterea numărului de noi firme mici, care este posibil să îşi facă publicitate la un nivel mai mare decât firmele pe care le înlocuiesc, firmele de publicitate din „noua economie” finanţată de fondurile speculative care caută să crească, precum şi publicitatea peste hotare a firmelor chineze, susţin autorii raportului. În schimb, aşteptata încetinire a sectorului de e-commerce precum şi majorarea dobânzilor vor fi factori care vor frâna avansul pieţei de publicitate.

„Deşi economia pe ansamblu şi contextul este mai negativ acum decât era în decembrie, la nivel general, oamenii din industria noastră şi cred că mulţi experţi sunt excesiv de pesimişti cu privire la performanţele economiei pe ansamblu” a declarat Brian Wieser, preşedintele GroupM.

Autorii raportului prognozează că veniturile din publicitate pentru platformele digitale vor creşte cu 11,5% în 2022, după o creştere de 32% în 2021. Publicitatea digitală pe acele platforme vor reprezenta 67% din veniturile totale ale industriei în acest an, excluzând publicitatea politică din SUA.

Publicitatea pe televizor ar urma să înregistreze un avans de 4,4% în 2022, impulsionată de serviciile de streaming susţinute de reclame precum Pluto, divizie a Paramount Global, sau Tubi, proprietate a Fox Corp. Cu toate acestea, ritmul de creştere al publicităţii pe televizor ar urma să se aplatizeze în următorii cinci ani. Pentru multe firme de publicitate, YouTube va deveni o alternativă la televiziune, susţin autorii raportului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: