Raport: Turismul de afaceri își revine după pandemie/ Cheltuielile de călătorii de business sunt cu 24% sub cele din 2019 și ar putea reveni la acele niveluri în 2024/ Oamenii de afaceri estimează venituri cu 25% mai mari atunci când se întâlnesc față în față

calatorii de afaceri, calatorii de business, aeroport Sursa foto: Dreamstime

Cheltuielile de călătorie de afaceri ale clienților au scăzut cu doar 24% față de 2019, o îmbunătățire de 10% față de 2022, arată un studiu recent al clienților corporativi ai grupului hotelier Accor, menționat în raportul Business of Travel 2023 — Accor European Travel Trends. De asemenea, un sondaj Deloitte a estimat că, până la sfârșitul anului 2024, cheltuielile vor reveni la nivelurile de dinaintea pandemiei. Întâlnirile virtuale sunt o parte acceptată a peisajului de lucru în moduri care nu erau obișnuite înainte de pandemie. Dar până când tehnologia va recupera decalajul, iar hologramele vor putea zâmbi, afacerile vor fi în continuare încheiate cu o strângere de mână.

Din punct de vedere financiar, cercetările Accor arată că profesioniștii din domeniul afacerilor estimează venituri cu 25% mai mari atunci când se întâlnesc față în față decât în mod virtual. De asemenea, lucrătorii au nevoie de interacțiunea cu colegii și asociații pentru sănătatea lor mentală și satisfacția profesională.

Un sondaj Deloitte a estimat că până la sfârșitul anului 2024 cheltuielile vor reveni la nivelurile de dinaintea pandemiei, în timp ce un raport GBTA din trimestrul 3 al anului 2022 a indicat o revenire a cheltuielilor la niveluri apropiate de cele din 2019 până la sfârșitul anului 2025. Un sondaj recent al Accor privind călătoriile de afaceri la nivel global a indicat că cheltuielile de călătorie la sfârșitul anului 2023 vor fi în scădere cu 24% față de 2019, însă 57% dintre respondenți se așteaptă la o creștere a bugetului de călătorie în 2024 față de cheltuielile din 2023. Aceleași corporații plasează “experiența călătorului” pe locul al doilea ca importanță crucială în 2024, după economiile de costuri în ordinea importanței. Toți delegații sunt de acord că politica este acum “călătorii cu scop”.

Nu mai este vorba doar despre a face bagajele și de a pleca. În timp ce doar un singur delegat al Masters of Travel are în prezent restricții de călătorie, toți au fost de acord că trebuie să fie atenți și să aibă un scop precis atunci când planifică călătoriile. Fiecare călătorie este evaluată cu atenție în termeni de rentabilitatea investiției și, din ce în ce mai mult, rentabilitatea așteptărilor – fără beneficii, nu există zbor.

Călătoriile de afaceri cu rentabilitate clară sunt aprobate ca o afacere care trebuie făcută, un contract care trebuie semnat. Cu toate acestea, întâlnirile care au ca scop o relație, cum ar fi consolidarea culturii sau a relațiilor de afaceri, sunt supuse mai mult ca niciodată unei examinări amănunțite.

Lipsa de personal și problemele legate de lanțul de aprovizionare fac ca deplasările să fie mai puțin confortabile decât în trecut. Anulările de zboruri sunt în scădere față de 2022, dar întârzierile sunt în creștere – 30.000 de zboruri pe zi nu pleacă la timp. Ceea ce pune stres pe oricine zboară pentru o întâlnire și amenință să submineze experiența. Așadar, companiile analizează beneficiile potențiale ale călătoriei. Mai ales îîn condițiile în care pandemia a accelerat adoptarea flexibilității muncii la distanță și a schimbat modul și momentul în care consumatorii planifică călătoriile. Furnizorii de servicii de călătorie vor răspunde din ce în ce mai mult intereselor celor care își transportă laptopurile, iar costul unei întâlniri în timp real va fi supus unor calcule de costuri din ce în ce mai riguroase pentru a-i evalua beneficiile.

Conform datelor activiștilor, 85% dintre companiile globale nu au găsit o modalitate de reducere eficientă a emisiilor de carbon. Un sondaj realizat de Accor în rândul clienților corporativi a arătat că 53,97% dintre aceștia consideră emisiile de carbon ca fiind prioritatea numărul unu în materie de CSR. Între timp, “Performanța sustenabilității furnizorilor pentru aprovizionarea și selecția de hoteluri în 2024” a fost clasată la 6,57/10, ceea ce demonstrează importanța sa în deciziile de rezervare.

Un studiu recent al Accor a sugerat că 76% dintre cei care fac rezervări pentru călătorii corporative la nivel mondial cred că reducerile oferite de lanțurile hoteliere vor juca un rol mai important în programul lor hotelier, acordând prioritate economiilor de scară și siguranței oferite de mărcile globale care vin odată cu această alegere. Companiile utilizează din ce în ce mai mult analiza datelor pentru a obține informații despre modelele și cheltuielile lor de călătorie. Acest lucru le ajută să negocieze oferte mai bune cu furnizorii și asigură respectarea politicilor de călătorie.

Pandemia a accelerat introducerea sistemelor de înregistrare online și a resurselor de sprijin. Atâta timp cât “oameni reali” sunt încă disponibili pentru a ajuta, călătorii de afaceri salută un check-in virtual cu un minim de probleme atunci când ajung târziu sau obosiți după un zbor. Dar, tehnologia trebuie să fie centrată pe oameni, subliniază raportul: concepută pentru a îmbunătăți procesul și nu prea îndepărtată de contactul uman. Tehnologia evoluează și în sectoru Horeca- și cu cât mai mult pot face furnizorii de servicii de ospitalitate pentru a oferi actualizări, cu atât mai bine.

Digitalizarea a surprins destul de mulți călători și există mai mult self-service decât a existat vreodată în trecut. De asemenea, Brexit s-a dovedit a fi o provocare pentru vize.

 

Sursa foto: Dreamstime

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *