Raport UiPath: Organizațiile încep să automatizeze procesele folosind instrumente bazate pe Inteligența Artificială. Care sunt domeniile cu cea mai mare cerere?

inteligenta artificiala Accenture_01

Industria de automatizare a software-ului va crește în perioada următoare, o dată cu evoluția
inteligenței artificiale și adoptarea capacităților care vin o dată cu aceasta, arată un raport UiPath, State of the Automation Professional 2023. În ceea ce perivește sectoarele cela mai active, finanțele și sectorul bancar continuă să fie cele mai frecvente industrii pentru care dezvoltatorii lucrează la automatizare.

Acest raport se bazează pe un sondaj global realizat pe baza a 1639 profesioniști și studenți în domeniul automatizării. Respondenții au fost recrutați în principal prin intermediul
canalele deținute de UiPath.

Automatizarea software-ului este o industrie stabilă: 68% dintre respondenți raportează că firma la care lucrează și-a mărit personalul în domeniul automatizării în ultimele 12 luni. Doar 4% dintre respondenți au raportat că au fost șomeri, în scădere de la 9% în 2022.

Se așteaptă ca industria de automatizare a software-ului să crească: o dată cu evoluția
inteligenței artificiale și adoptarea capacităților care vin o dată cu aceasta, spațiul de automatizare continuă să crească. Profesioniștii în domeniul automatizării consideră în proporție covârșitoare (85%) că industria are un potențial ridicat de creștere – și 88% cred că organizația lor va face angajări în următorul

Raportul mai arată că tinerii din generația “milenials” sunt esențiali pentru spațiul de automatizare:  aproape două treimi dintre profesioniștii în domeniul automatizării sunt mileniali. Ca și în cazul tuturor generațiilor, aceștia se concentrează pe automatizarea proceselor pentru mai multe industrii, cel mai frecvent pentru serviciile bancare și financiare.

Automatizarea software-ului ca disciplină continuă să se maturizeze: 63% dintre profesioniștii în automatizare  are au răspuns la sondaj au cel puțin trei ani de experiență, comparativ cu 52% dintre
în 2022. Organizațiile trec de la automatizarea proceselor moștenite și încep să automatizeze procesele folosind instrumente bazate pe inteligență artificială.

Gradul de satisfacție la locul de muncă rămâne ridicat: 97% dintre profesioniștii în automatizare sunt mulțumiți de carierele lor, inclusiv 66% care sunt foarte mulțumiți, ceea ce reprezintă cel mai înalt nivel înregistrat până acum.

Raportul susține că inteligența artificială are un impact asupra modului în care lucrează profesioniștii în automatizare: În ultimul an, profesioniștii din domeniul automatizării s-au pregătit pentru progresele în domeniul IA, iar acum o adoptă în mod activ și văd impactul acesteia asupra muncii lor. 96% dintre dezvoltatori consideră că AI va fi importantă pentru carierele lor și sunt deschiși să o adopte pe scară mai largă. 80% dintre profesioniști sunt gândesc să încorporeze capabilități de IA în procesele lor automatizate.

Automatizarea este o carieră bună pentru cei care sunt noi pe piața forței de muncă, precum și pentru cei care care provin din alte domenii: Pentru prima dată de când am început acest sondaj, aproape jumătate din respondenți raportează că jobul lor ca profesioniști în domeniul automatizării este prima lor activitate profesională. Cu toate acestea, pentru cei care fac tranziția către această carieră de la un alt rol, 67% raportează că a fost ușor de făcut – iar datele arată că este un lucru care devine din ce în ce mai ușor în timp.

Două dintre cele mai frecvente produse UiPath de care sunt interesați respondenții sunt alimentate de inteligența artificială: Familia de produse UiPath Studio, UiPath AI Center™ și UiPath
Document Understanding sunt primele trei produse de care profesioniștii în domeniul automatizării sunt interesați.

În ceea ce perivește sectoarele cela mai active, finanțele și sectorul bancar continuă să fie cele mai frecvente industrii pentru care dezvoltatorii lucrează la automatizare, dar se observă creșteri de la an la an în domeniul asigurărilor, al asistenței medicale, al producției și al sectorul public.

 

Ce se automatizează?

“În acest an, am analizat modul în care respondenții decid ce să automatizeze. Am descoperit că organizațiile au o cultură a inovației în materie de automatizare. Marea majoritate (96%) au un proces formal pentru a decide ce să automatizeze. Mai exact, 69% automatizează solicitările clienților, 33% proiectează procese de la zero, iar 20% utilizează un mix de instrumente alimentate de inteligență artificială și procese manuale”, arată raportul.

Utilizarea inteligenței artificiale în procesele automatizate

80% dintre profesioniștii în domeniul automatizării plănuiesc sau ar vrea să încorporeze capabilități de AI în procesele lor automatizate. 75% dintre dezvoltatori folosesc un instrument bazat pe inteligență artificială pentru proiectele lor de automatizare. Mai multe tipuri diferite de AI sunt utilizate în proiectele de automatizare, cel mai frecvent fiind instrumentele de recunoaștere optică a caracterelor și înțelegerea documentelor.

Având în vedere stadiile incipiente ale sectorului, dezvoltatorii consideră că există loc de dezvoltare cu
instrumente noi și îmbunătățite bazate pe inteligența artificială. Doar 30% consideră că uneltele AI sunt foarte precise, 66% cred că sunt oarecum precise și 4% consideră că nu sunt deloc precise.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *