Rectificarea bugetară taie aproape un miliard de lei la absorbția de fonduri europene de la Transporturi

Carmen Radu nov. 25, 2021 2 comentarii
autostrada sibiu pitesti

Ministerul Transporturilor este în topul tăierilor de fonduri la cea de-a doua rectificare din acest an, din cauză că Guvernul estimează că va absorbi cu aproape un miliard de lei mai puține fonduri europene decât prognozase inițial.

Proiectul de rectificare bugetară, publicat miercuri seară de Ministerul Finanțelor, arată că Ministerul Transporturilor are a doua cea mai mare scădere de buget, de 757,3 milioane lei, după Ministerul Agriculturii, de unde se taie 2,3 miliarde lei.

Rectificarea bugetară analizată de Economedia arată că scăderea vine de la fondurile europene, Ministerul Transporturilor estimând că va absorbi cu 948 milioane de lei mai puțini bani europeni.

În plus, Guvernul a decis să majoreze subvenția virată Transporturilor, cu 300 de milioane de lei.

La precedenta rectificare bugetară, din august, Guvernul a suplimentat cu 625,7 milioane lei, per sold, bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Atunci, doar 83 milioane lei a fost suma în plus pentru subvenții, în timp ce pentru finalizarea proiectelor cu finanţare externă nerambursabilă aferente perioadei de programare 2007-2013 au fost alocate 50 milioane lei în plus.

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, afirma în iulie că absorbția de fonduri europene pe infrastructură a ajuns la un record absolut după revoluție, de 623 de milioane de euro. Potrivit lui, ținta pe tot anul era de a atrage fonduri europene în valoare de 8 miliarde lei, în creștere de la 6,2 miliarde lei în 2020.

Între timp, ministerul Transporturilor a fost condus interimar de liberalul Dan Vîlceanu, care a făcut schimbări pe bandă rulantă în administrațiile companiilor din subordine. Și conducerea Companiei de Drumuri a fost schimbată. Directorul general Mariana Ioniță a fost revocată, în septembrie, ea fiind înlocuită cu inginerul Cristian Pistol, consilierul pentru infrastructură al fostului premier Florin Cîțu. Totodată, a fost schimbat și Consiliul de Administrație al CNAIR, preşedinte sau director general adjunct fiind numit Bogdan Pascu, un apropiat al lui Dan Voiculescu.

Sursa foto: Pro Infrastructura

Comentarii

  1. Dl Drula nu a fost capabil sa détermine lucrari noi ! La podul de cale ferata de la Giurgiu si la Pitesti Curtea de Arges se lucreaza doar din septembrie . Craiova Pitesti , podul Braila autostrada de centura Sud au inceputa in 2019 2020 iar calea ferata Arad Brasov in 2011 ….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *