Reînnoire completă pe linia de tren Buzău – Brăila cu o lungime de 100 kilometri. Acum lucrările pentru creşterea vitezei de la 30 la 120/h se fac doar pe cei 40 de kilometri dintre Buzău şi Făurei

Reînnoire Buzău - Făurei Sursa Foto : Cătălin Drulă Facebook

Întreaga linie de tren dintre Buzău şi Brăila ar putea fi readusă la viteza de circulaţie iniţială prin programul de reînnoire pe care îl desfăşoară CFR Infrastructură dar este nevoie de fonduri suplimentare pentru a începe lucrările şi pe următorii 60 de kilometri dintre Făurei şi Brăila, a anunţat astăzi, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. După vizita pe şantierul Podului peste Dunăre de la Brăila, şeful de la Transporturi a verificat şantierul feroviar dintre Buzău şi Făurei unde lucrările de reînnoire vor permite creşterea vitezei de circulaţie de la doar 30 km/h la 120 km/h, viteza proiectată : ,,Se lucrează bine, iar planul CFR SA, pe care îl susțin pe deplin, este de a continua acest proiect și după Făurei, încă 60 de km până la Brăila. Dar pentru asta avem nevoie de alocări suficiente de la buget.” a scris ministrul Drulă pe pagina sa de Facebook.

Refacerea infrastructurii feroviare dintre Buzău şi Făurei (40 km.) este în grafic şi se va încheia până la finalul anului. Contractual, Asocierea Wiebe Romania SRL/ SWIETELSKY Construcții Feroviare SRL are termen 6 luni începând din iulie pentru fiecare dintre cele două loturi : Buzău – Cilibia respectiv Cilibia – Făurei, potrivit comunicatului CFR Infrastructură.

Costul lucrării este de 1,5 milioane lei pe kilometru iar operaţiunea principală este înlocuirea şinelor vechi, a precizat ministrul Drulă :

-,,se demontează infrastructura veche și se înlocuiește. Traversele de beton și aparatele de cale noi sunt produse la două fabrici din apropiere, de lângă Buzău;

-se repară și montează dalele de beton pentru 12 treceri la nivel cu calea ferată și pentru terasamentele a două poduri de pe traseu.

În urma acestei investiții de 1,5 milioane de lei/km, bani proveniți de la bugetul de stat, viteza pe cei 40 de km ai tronsonului va crește cu +90 de km/h: de la 30 de km/h cât este în prezent, la 120 de km/h.”

Radiografia infrastructurii feroviare din România :

Din cei aproape 11 000 de kilometri de linie aprox. 5600 km. sunt scadenţi la reparaţii. Din 12 000 de poduri, 4000 au durata de viaţă expirată. Lucrări de modernizare cu fonduri europene se fac doar pe Magistrala M 200 Braşov – Curtici. La infrastructura feroviară învechită se adaugă şi un material rulant foarte uzat şi cu numeroase defectări în traseu : ultimele trenuri noi pe care le-a cumpărat CFR Călători au fost automotoarele Desiro ,,Săgeata Albastră”  în urmă cu 14- 15 ani.

Sursa Foto : Cătălin Drulă Facebook

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *