Directorul general al Renault, Luca de Meo, a declarat că producătorul francez de maşini se aşteaptă să producă în 2022 cu 300.000 de unităţi mai mică decât ar putea fi, ca urmare a deficitului global de cipuri, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Renault a produs anul trecut cu 500.000 de maşini mai puţine ca urmare a deficitului de cipuri. În septembrie, firma de consultanţă AlixPartners a prognozat că deficitul de cipuri va costa industria auto venituri de 210 de miliarde de dolari.

„Situaţia de acum este încă destul de complicată”, a declarat de Meo vineri, pentru CNBC.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

De Meo a spus că Renault se aşteaptă ca criza cipurilor să devină mai puţin severă în acest an, adăugând că ar trebui să se revină la ”o situaţie normală” în a doua jumătate a anului 2022.

Comentariile sale au venit în timp ce Renault a raportat vineri un profit net de 888 de milioane de euro pentru 2021, depăşind estimările.
Producătorul auto susţine că marja sa operaţională de 3,6% o pune cu doi ani înaintea propriului plan de ”revitalizare a revoluţiei”.
”Renault a revenit pe drumul cel bun”, a spus de Meo.