Renault și BMW susțin un moratoriu care exclude utilizarea metalelor extrase de pe fundul mării – o industrie nouă, care distruge ecosistemele marine

Renault Union Motors Sursa foto: Renault

Producătorul francez de automobile Renault a susținut un moratoriu asupra exploatării miniere de adâncime, a declarat compania miercuri pentru Reuters, și se angajează să excludă metalele de pe fundul mării din lanțul său de aprovizionare. Printre susținătorii inițiative de a nu folosi metale extrase de pe fundul mării se află și BMW și producătorul de baterii Samsung SDI.

În octombrie, președintele francez Emmanuel Macron a identificat explorarea fundului mării drept o prioritate de investiții pentru Franța, subliniind potențialul de a obține acces la „metale rare”, precum și o mai bună înțelegere a ecosistemelor marine, scrie Reuters. Guvernul francez este principalul acționar al Renault, și deține 15,01% dintre acțiuni.

Decizia Renault – unul dintre cei doi producători de mașini de top ai Franței – se adaugă la presiunea asupra industriei miniere de adâncime, care își propune să extragă metale pentru baterii, cum ar fi cobalt, nichel și mangan de pe fundul mării.

Companiile care dețin licențe de explorare pe fundul mării, inclusiv The Metals Company, GSR și UK Seabed Resources – o subsidiară a diviziei Lockheed Martin cu sediul în Marea Britanie – speră să vândă în cele din urmă metale de pe fundul mării producătorilor de mașini.

Un purtător de cuvânt al Renault a declarat că apelul pentru un moratoriu este aliniat cu poziția guvernului, deoarece Franța „planifică să investească în explorarea fundului mării pentru a identifica potențiale soluții pentru extracția durabilă”.

Macron însuși a stopat susținerea mineritului de pe fundul mării, deoarece industria în curs de dezvoltare ar putea distruge speciile încă nedescoperite, după cum spun criticii inițiativei.

„Aud deja dezbaterea venind, nu vorbesc de exploatare pentru moment, vorbesc de explorare”, a spus Emmanuel Macron într-un discurs din octombrie.

Franța deține un contract de explorare, prin Institut Francais de Recherche pour l’Exploitation de la Mer (IFREMER), pentru o suprafață de 75.000 de kilometri pătrați în Zona Clarion-Clipperton, o vastă întindere de fundul mării din Pacificul de Nord bogat în noduli polimetalici .

Sigla Renault a apărut pe un site web care se opune mineritului de adâncime în care sunt enumerate companiile care au susținut moratoriul, între care se află Google, Samsung SDI și BMW Group.

Un purtător de cuvânt al Renault a declarat că logo-ul a fost adăugat marți, iar decizia a fost luată ca parte a strategiei de producție sustenabilă a francezilor.

Companiile care au semnat moratoriul se angajează să excludă astfel de metale din lanțurile lor de aprovizionare și să nu finanțeze exploatarea minelor de adâncime. De altfel, moratoriul cere o demonstrație clară, înainte de orice exploatare de adâncime, că aceasta poate fi gestionată într-un mod care să asigure protecția habitatelor marine.

„Guvernele ar trebui să asculte aceste companii și să convină asupra unui moratoriu care să permită știința independentă și să investească în soluții de economie circulară pentru a elimina presiunea de pe oceanul nostru”, a spus, pentru Reuters, Jessica Battle, lider al inițiativei World Wildlife Foundation a No Deep Seabed Mining.

Autoritatea Internațională pentru Fundul Mării (ISA), un organism al Națiunilor Unite, elaborează reglementări pentru exploatarea minelor din fundul mării aflate în afara oricărei jurisdicții naționale.

Negocierile au fost întrerupte de pandemia globală, dar întâlnirile personale ale Consiliului ISA și ale Adunării ISA au avut loc în decembrie. Consiliul ISA – organul executiv al ISA – se va întruni în perioada 21 martie până la 1 aprilie.

Sursa foto: Renault

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *