Renault vrea să construiască în Franța cel mai mare centru european al producției de mașini electrice

vignette-salon-bruxelles foto renault

Renault vrea să construiască în Franța cel mai mare pol de producție de mașini electrice și își propune să „creeze valoare” în Hexagon în valoare de 8 miliarde de euro pe an, scrie Le Figaro.

„Renault va crea valoarea în Franța” în valoare de 8 miliarde de euro pe an, a declarat directorul general al companiei Luca de Meo într-un interviu pentru Journal du Dimanche. Pentru a ajunge la acest rezultat, constructorul mizează pe crearea unui pol de producție de mașini electrice în nordul țării și pe activități de vârf în industria vehiculelor pe bază de hidrogen.

În ceea ce privește producția de mașini electrice, sector în care constructorul își va dezvălui „în curând” strategia, polul de producție din nord „poate deveni cel mai mare din Europa”, a spus el. „Între 500 și 600 de ingineri Renault” vor participa la alianța „Software République” anunțată la începutul lui aprilie de Renault, Atos, Dassault, STMicroelectronics și Thales pentru a pune în comun cercetările legate de mobilitate electrică, conectată și autonomă.

În sectorul hidrogenului, Renault a creat o societate mixtă cu partenerul său american Plug Power, care produce baterii pe bază de hidrogen.

Anul trecut, Grupul Renault, proprietarul Dacia, a raportat pierderi record de opt milliarde de euro în condiţiile în care veniturile grupului au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane unităţi, potrivit Agerpres.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Comentarii

  1. Foarte bine face Renault că investește în hidrogen. Nebunia și trendul de acum spre electrificare, așa cum se face acum, cred că e un “dead end”. Materiile prime pentru baterii, reciclarea deșeurilor bateriilor, autonomia mașinilor, necesarul de producție de electricitate pentru încărcarea bateriilor, toate astea sunt probleme pentru generalizarea electrificării

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *