Reparaţii cu bani din PNRR pentru linia de tren Bucureşti-Piteşti : constructori din România, Austria, Grecia şi Turcia au depus oferte pentru contractele de 690 de milioane lei. Trenurile cu hidrogen vor circula pe linia Bucureşti-Piteşti

Tren de lucru CFR Infra Bucureşti - Piteşti Facebook, Adrian Covăsnianu

Constructorii Bedamiro (România), Aktor (Grecia), Strabag (Austria) şi Yepi (Turcia) au depus oferte la contractele de 690 de milioane lei pentru reparaţii pe linia de tren Bucureşti-Piteşti, a anunţat, miercuri CFR Infrastructură. Sunt lucrări pentru eliminarea restricţiilor de viteză şi reducerea liniei la viteza proiectată, durata fiind de 36 de luni. Linia de tren Bucureşti-Piteşti este una dintre rutele pe care vor circula şi trenurile cu hidrogen pe care vrea să le cumpere Ministerul Transporturilor prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).  Finanţarea este asigurată prin PNRR : ,,Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că marți, 27 decembrie 2022, la ora 15:00, Sucursala Regională de Căi Ferate București a deschis ofertele depuse la procedura de licitație publică pentru ’’Lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe linia BUCUREȘTI – PITEȘTI, pentru ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii – Lot 1 și Lot 2’’.

În cadrul procedurii, au depus oferte următorii agenți economici:

  • Aktor SocietateTehnică S.A. asociere cu SC Europan Prod SRL subcontractant;
  • Bedamiro Holding Parcari Construct asociere cu S.C. Rotary Construcții Mentenață S.A., SC Eurotrading construct 98 SRL și SC Proiect Construct SRL subcontractanți;
  • STRABAG asociere cu Strabag Rail – terț susținător și SC Rothermit subcontractant;
  • Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi asociere cu S.C. Infrasistem Proiect SRL subcontractant.

Valoarea totală a contractelor – 690.885.026,82 lei

  • 257.778,46 lei Lot 1 – Linia 101 București – Pitești, tronson Chitila – Ciocănești, fir II și Ciocănești – Titu fir I și II, de la km 10+600 la km 49+780, linii curente și directe și linii din stații (primire – expediere, rest linii);
  • 627.248,36 lei Lot 2 – Linia 101 București – Pitești, tronson Titu – Călinești – Golești, fir I și II de la km 49+980 la km 95+000, linii curente și directe și linii din stații (primire – expediere, rest linii). Sursa de finanțarea este asigurată din fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).’’- a transmis Compania.

Ce lucrări se vor efectua : 

În cadrul contractelor se vor executa lucrările de înlocuire la rând a următoarelor elemente componente ale suprastructurii căii: șină, aparate de cale, piese pentru aparate de cale, cupoane de tranziție, traverse normale si speciale din lemn (pentru aparate de cale si poduri), contrașine pod, platelaj metalic, ambutisat și neambutisat pentru poduri, traverse de beton complet echipate, dale elastice pentru treceri la nivel, material mărunt, piatră spartă, inclusiv lucrări pentru realizarea căii fără joante.

Pe ce linii vor circula trenurile cu hidrogen: 

Magistrala 300 – București Gara de Nord – Chitila;
– Linia 700 T1 – Ramificație Aeroport T1 – Aeroport Henri Coandă T1;
– Magistrala 700 – București Nord – Ramificație Aeroport T1;
– Magistrala 101 – București Nord – Titu – Pitești – Craiova;
– Linia 104 – Titu – Târgoviște;
– Linia 106 – Pitești – Curtea de Argeș.

Trenurile cu hidrogen vor avea un program de mers cadențat, după modelul liniei Gara de Nord – Otopeni.

 

 

 

Facebook, Adrian Covăsnianu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *