CFR Infrastructură și constructorii Proiect Consult, Rotary Construcții și Strabag (Austria) au semnat joi, contracte de aprox. 300 milioane lei pentru reparații rapide prin PNRR pentru Magistrala M 100 București-Craiova. Sunt 21 de contracte din care 4 loturi (10 km.) la Regionala CFR București, contracte semnate cu Strabag pentru secțiunea București-Videle respectiv 17 loturi (51 de kilometri) din Teleorman și Olt între Videle și Caracal unde contractele au fost semnate cu Proiect Consult și Rotary Construcții : ,,SUCURSALA REGIONALĂ CF BUCUREȘTI și STRABAG SRL (Austria) au semnat 4 contracte pentru execuția lucrărilor de tip QUICK WINS, pe linia CF BUCUREȘTI – VIDELE, în valoare de 66.297.884,85 lei, fără TVA, pentru ridicarea restricțiilor de viteză, pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii, și creșterea vitezei de circulație la 120 km/h (funcție de configurația traseului), pe următoarele loturi, în lungime totală de 10 km.”
SUCURSALA REGIONALĂ CF CRAIOVA și 2 asocieri de firme românești PROIECT CONSULT (lider de asociere) – SC ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ SA – EURO CONSTRUCT TRADING 98 SRL, respectiv SC ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ SA (lider de asociere) – PROIECT CONSULT – EURO CONSTRUCT TRADING 98 SRL au semnat 17 contracte, pentru execuția lucrărilor de tip QUICK WINS, pe linia CF OLTENI – CRAIOVA. Valoarea totală a celor 17 contracte de lucrări este de 239.758.392,08 lei, fără TVA, și au drept scop ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii și creșterea vitezei de circulație la 120 km/h (funcție de configurația traseului), pe următoarele loturi, în lungime totală de 51,053 km.
În cadrul celor 21 contracte, fiecare cu durata de implementare de 24 de luni, antreprenorii vor executa lucrări de tip QUICK WINS, pe o lungime totală de 61,053 km CF, cu materiale de cale noi achiziționate de constructor, lucrări care vizează înlocuirea punctuală a elementelor componente ale suprastructurii căii – șină, traverse, aparate de cale, piatră spartă – sau orice alt element care va conduce la creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători și marfă, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie și/sau asupra creșterii siguranței și a confortului călătorilor.
Principalele beneficii ale lucrărilor tip QUICK WINS sunt:
► creșterea vitezei de circulație prin ridicarea restricțiilor
► eliminarea costurilor cauzate de restricții
► creșterea eficienței activității de operare
► diminuarea efectelor adverse asupra mediului
► maximizarea gradului de siguranță