Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au semnat, vineri, la Chişinău, contractele pentru proiectarea a patru poduri noi peste Prut, în valoare totală de 4,4 milioane de lei (fără TVA), a anunţat directorul general Cristian Pistol.
Este vorba despre:
– Pod Stânca (România) – Costești (Republica Moldova), al cărui amplasament se va desfășura pe teritoriului județului Botoșani și al Raionului Rîșcani, la sud de actualul punct vamal, ce funcționează pe DN29E
– Pod Bumbăta (România) – Leova (Republica Moldova), al cărui amplasament va fi localizat în estul României, la nivelul județului Vaslui și în sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova
– Pod Fălciu (România) – Leca (Republica Moldova), al cărui amplasament se va desfășura pe teritoriul județului Vaslui și al Raionului Cantemir
– Pod Răducăneni (România) – Bărboieni (Republica Moldova), al cărui amplasament se află localizat în estul României, la nivelul județului Iași și în vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni

„Durata fiecărui contract pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate, semnat între CNAIR și compania LIKE CONSULTING SRL, este de 12 luni, valoarea fiecărui contract este de 1,1 milioane de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin Bugetul de Stat al României”, a transmis Pistol, într-o postare pe pagina sa de Facebook.
Evenimentul a avut loc în prezența secretarului de stat în Ministerul Transporturilor din România, Irinel Scrioșteanu și a viceprim-ministrului Republicii Moldova, Vladimir Bolea.
„Cele 4 noi poduri, care vor fi construite după finalizarea Studiilor de Fezabilitate, vor asigura creșterea capacității de transport dintre cele două state și vor contribui la conectivitatea infrastructurii rutiere a Republicii Moldova cu România și implicit cu rețelele de transport din Uniunea Europeană.
În plus, construcția acestor poduri va contribui și mai mult la apropierea economică a Republicii Moldova de România și de Uniunea Europeană”, a mai menționat Pistol.
Acesta a adăugat că anul acesta se va lansa în licitație și contractul pentru proiectarea și execuția unui pod nou peste Prut, la Albița, care va avea 4 benzi de circulație și care va asigura conexiunea dintre infrastructura rutieră a României și cea a Republicii Moldova. Proiectul va fi finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF).
“La ora actuală avem în derulare și contractul pentru construcția ansamblului de poduri de la Ungheni care va asigurarea legătura dintre România (județul Iași) și Republica Moldova (Raionul Ungheni), proiect finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), care trebuie finalizat până la sfârșitul anului 2026, cel mai târziu.
Tot în derulare sunt și contractele pentru proiectarea necesară modernizării podurilor rutiere peste Prut de la Sculeni (România) – Sculeni (Republica Moldova) și Oancea (România) – Cahul (Republica Moldova). Finanțarea acestor contracte este asigurată prin Programul Transport 2021-2027”, a mai spus Pistol.