Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că începând de joi, 16.01.2025, orele 13:00, sunt instituite restricții de circulație pe podul de pe DN3, km 242+286 peste canalul Dunăre – Marea Neagră pe Calea 1 de circulație (sensul de mers Lehliu – Murfatlar) în vederea începerii lucrărilor de reabilitare. Traficul rutier se va desfășura alternativ cu ajutorul semafoarelor, pe Calea 2 de circulație care nu este afectată de lucrări (sensul de mers Murfatlar – Lehliu).
Valoarea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor de reabilitare este de 18.948.890,97 lei fără TVA.
Durata de execuție prevăzută prin contract este de 11 luni de la data de începere a lucrărilor (13.01.2025).
Acest pod de pe DN3, care asigură o legătură directă între municipiul Bucuresti si municipiul Constanta, amplasat la km 242+286, a fost construit în anul 1983, traversează canalul navigabil Dunăre – Marea Neagră în intravilanul localității Murfatlar, fosta Basarabi, și este alcătuit dintr-un pod principal și două viaducte de acces de o parte și de alta a podului principal, arată CNAIR.
Lungimea totală (pod principal metalic + viaductele de acces de o parte și de alta a podului metalic) a obiectivului este de 233,80 m. Suprastructura podului principal are lungimea de 104,00 m și este alcătuită din: două arce metalice înclinate prevăzute cu sistem de contravântuire la partea superioară, două grinzi principale (tiranți orizontali), antretoazele și ansamblul de tiranți înclinați.
Calea pe pod este susținută de o placă de beton armat care conlucrează cu grinzile, antretoazele și lonjeronii prin intermediul conectorilor.
Suprastructura viaductelor de acces este alcătuită din: 4 grinzi prefabricate precomprimate cu lungimea de 30,00 m, înălțimea de construcție de 1,80 m și distanța interax de 2,80 m. Lățimea suprastructurii pe zona podului principal este de 14,40 m și este alcătuită astfel: partea carosabilă cu lățimea 7,80 m (o banda de circulație pe sens), două trotuare cu lățimea de 3,05 m (lățime utilă 1,50 m) la care se adaugă 2 lise pentru parapet cu lățimea de 25 cm. Partea carosabilă este încadrată de parapet de siguranță.
Pe zona viaductelor de acces lățimea suprastructurii este 11.30 m și este alcătuită astfel: partea carosabilă de 7.00 m (o bandă de circulație pe sens), trotuare cu lățimea de 1.50 m și lise pentru parapet de 0.25 m lățime.