Restructurare la TAROM. Grindeanu spune că TAROM trebuie să ajungă la un procent de 90 % personal navigant. Comisia Europeană va aproba în curând ajutorul de stat de 900 de milioane lei

tarom Sursa foto: Facebook/Tarom

Comisia Europeană va aproba în curând ajutorul de stat de 900 de milioane de lei pentru Tarom, dar operatorul aerian național trebuie să pună în aplicare Planul de Restructurare asumat care înseamnă și restructurări de personal, a spus miercuri ministrul desemnat al Transporturilor, Sorin Grindeanu. Declarațiile vin în contextul discuțiilor cu sindicatele pentru aprobarea Bugetului 2023 (15 ani pe pierdere), iar sindicatele sunt nemulțumite de lipsa finanțării pentru majorarea salariilor. Și în 2022, Grindeanu spunea că Tarom trebuie să ajungă la ,,90 % personal navigant și 10 % personal suport, nu invers.

,,mă aștept ca în câteva săptămâni și nu exagerez când spun acest lucru să avem acel plan aprobat de către Bruxelles. Probabil au așteptat și schimbarea Guvernului (rotativa). Poate e mult acest termen de săptămâni, astfel încât TAROM-ul să primească acel ajutor. Au fost îndeplinite toate condițiile. Cu toată părerea de rău, Tarom trebuie să facă reorganizările care înseamnă și această restructurare. O companie de mărimea Tarom trebuie să aibă 90 % din personal, din angajați personal de bord. Nu vedeți acest procent în acest moment la Tarom. Cu toată părerea de rău dacă vrem să salvăm această Companie”. -Sorin Grindeanu.

Tarom menționează în Proiectul de Buget 2023 că așteaptă aprobarea pentru ajutorul de stat de restructurare în valoare de peste 900 de milioane de lei, o creștere cu 25 milioane de lei din curse charter și creșterea cheltuielilor de exploatare cu 14% față de 2022.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„Având în vedere faptul că, în conformitate cu prevederile art. 108 alin. (3) din Tratatul de funcţionare al Uniunii Europene, România a prenotificat la Comisia Europeană, planul de restructurare al Societăţii Comerciale “Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române -TAROM”- S.A. şi măsura de ajutor de stat individual de restructurare, acordarea unui ajutor de stat individual de restructurare, este singura soluţie pentru succesul restructurării Societăţii Comerciale “Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române -TAROM”- S.A. şi rentabilizarea companiei pe termen mediu şi lung. În conformitate cu Business Planul 2020-2029, Compania TAROM are în vedere ca obiectiv principal pentru anul 2022 măsurile necesare menținerii sustenabilității companiei, strategie ce presupune etape și măsuri succesive, graduale și dinamice, efectele lor fiind pe termen scurt, mediu și lung, oferind posibilitatea redresării. În planul de restructurare, profitabilitatea viitoare a Societății Comerciale “Compania Națională de Transporturi Aeriene Române -TAROM” – S.A., a fost analizată în diferite scenarii, reflectând potențiale schimbări în condițiile interne și de piață, respectiv  în „scenariul de bază”- scenariul standard, considerat cel mai realist, potrivit căruia anul  2024 – ar fi anul în care rutele ajung profitabile iar anul 2023 – ar fi anul în care fluxurile de numerar devin pozitive și „scenariul pesimist”- scenariu construit pornind de la scenariul de bază, cu anumite ajustări potrivit căruia anul 2027 – ar fi anul în care rutele ajung profitabile iar după anul  2029 – fluxurile de numerar ar deveni pozitive. Indicatorii proiectului de buget de venituri şi cheltuieli pe anul 2023, care se supun avizării Consiliului de Administratie şi aprobării AGA, sunt stabiliți astfel încât să susțină obiectivele de afaceri propuse în ceea ce priveşte programul de zbor şi sunt corelați cu Business Planul 2020-2029 și normele specifice de prudență”, arată proiectul de buget.

Pentru 2023, Tarom estimează cheltuieli totale de 2 miliarde lei, investiții de 115 milioane și un personal preconizat de 1.314 salariați. Venitul mediu lunar pe salariat este de 10.592 lei. În scenariul pozitiv, din 2024, Compania revine pe profit din 2024 după 15 ani consecutiv cu pierdere.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Tarom, dupa toate pacatele sale, n-ar mai trebui sa existe.
    Orice ajutor este doar o alta palma iar Comisia ar trebui sa-si faca Temele mult mai bine.

  2. De fapt, daca PSD vrea sa Triumfe, trebuie sa faca ce stiu ei mai bine: sa Toarne ! DNA fiindu-le cel mai bun prieten.

    Banii Lipsa nu-s in alta parte … ‘Proprietatea’, lucruri de genul, ‘dai un ban dar iei ceva frumos’, se stie !

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.