România câștigă tracțiune ca destinație de near-sourcing, afirmă compania globală de logistică Maersk

portul constanta Sursa foto: Info Sud-Est/ Imago Studio

Întreruperile recente de-a lungul rutelor cheie de transport maritim, împreună cu creșterea costurilor, au exercitat presiuni asupra comerțului cu mărfuri, România apărând ca o opțiune atractivă de near-sourcing, a declarat compania globală de transport integrat și logistică A.P. Moller – Maersk, scrie SeeNews.

Pe măsură ce destinațiile europene periferice din apropierea piețelor majore câștigă teren în contextul unei schimbări către near-sourcing și nearshoring, România se evidențiază ca fiind deosebit de atractivă datorită locației sale strategice și a aderării la spațiul Schengen, alături de perspectivele economice promițătoare, a precizat Maersk într-un raport publicat miercuri.

„Observăm tot mai multe companii care caută să își mute aprovizionarea sau operațiunile în România, însă, pentru a face acest lucru, sunt necesare investiții semnificative și cunoștințe locale dacă ar trebui să dezvolte capacități proprii – astfel că acestea apelează la furnizori de servicii logistice cu expertiză locală și soluții pregătite”, a declarat Dragoș Dumitrescu, șeful de vânzări în România și Bulgaria la Maersk.

Având în vedere poziția sa între Asia și Europa și proximitatea sa față de Balcani și Orientul Mijlociu, România poate permite utilizarea unor căi de acces alternative către și dinspre Europa, sprijinind în același timp producția și consumul în Europa de Est. Accesul direct al țării la Marea Neagră, cu trei porturi maritime și douăzeci de porturi fluviale, poate facilita o rută maritimă mai scurtă între Asia și Europa prin fluviul Dunărea, accelerând transporturile cu trei până la patru zile în comparație cu porturile de la Marea Nordului, a explicat Maersk.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

După ce a obținut accesul la spațiul Schengen cu granițe deschise pe cale maritimă și aeriană în martie 2024, România continuă să lucreze la ridicarea controalelor la frontierele terestre și se așteaptă ca schimburile comerciale cu principalii săi parteneri de export din UE să se simplifice. Pe lângă rețeaua sa comercială europeană, România numără, de asemenea, Turcia și China printre principalii săi parteneri, subliniind rolul său central în legătura dintre Europa și Asia, a precizat Maersk.

România își îmbunătățește rapid capacitățile logistice, centrate în principal în jurul capitalei, unde se află 70% din stocul său industrial modern. Printre investițiile planificate recent se numără o extindere de 1 miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) a portului Constanța pentru navele de containere mai mari, anunțată de ministrul transporturilor pe rețelele de socializare în luna martie, alături de peste 3 miliarde de euro alocate pentru infrastructura rutieră. De asemenea, țara a dezvoltat zece noi parcuri logistice și noi unități de producție pentru baterii și anvelope pentru mașini electrice.