România se află la coada clasamentului privind promovarea investițiilor în cadrul țărilor emergente din Europa, pe locul 8, alături de Belarus (locul 9) și Polonia (locul 10), potrivit sondajului realizat de publicația Emerging Europe.
Pentru al treilea an consecutiv, Estonia s-a clasat pe primul loc în sondajul anual de promovare a investițiilor realizat de Emerging Europe. Lituania a ocupat din nou locul doi, iar Cehia s-a situat pe locul trei, urcând deasupra Ucrainei, care coboară pe locul patru. Letonia completează primele cinci.
„Estonia este bine cunoscută în mare parte din lume acum pentru expertiza sa digitală pe care țara o folosește de câțiva ani pentru a se promova ca destinație de investiții”, spune Andrew Wrobel, fondator și managing partner al Emerging Europe.
Poziția Ucrainei în clasament, deși cu un loc mai puțin din 2021, este totuși remarcabilă, având în vedere invazia rusă a țării. Acest lucru înseamnă, potrivit raportului, că țara rămâne deschisă pentru dezvoltarea business-urilor.
Între timp, capitala din Cehia, Praga, a fost desemnată drept cel mai prietenos oraș pentru afaceri. Câștigătorul de anul trecut, Łódź, a căzut pe locul doi, Ljubljana păstrându-se pe locul trei. Budapesta și Varșovia completează primele cinci poziții.
Budapesta are cel mai puternic brand din regiune, Belgradul cel mai înalt potențial economic, Łódź cel mai bun climat de afaceri și Kiev cel mai bun loc pentru a atrage noi talente.
În același timp, Cluj-Napoca este lider în dezvoltarea orașelor inteligente, Varșovia în infrastructură și conectivitate, iar Poznań oferă cel mai bun suport pentru autoritățile locale.
În cadrul sondajului au fost analizate 23 de agenții naționale de promovare a investițiilor din regiune după cum își folosesc canalele digitale pentru a atrage atenția potențialilor investitori asupra diferitelor oportunități de afaceri pe sectoare cheie ale economiei fiecărei țări.