Guvernul României va aproba vineri un plan de modernizare a infrastructurii rutiere din portul Constanța de la Marea Neagră, ca parte a unor investiții mai ample în port, care ar putea contribui la tranzitul mai multor cereale ucrainene, scrie Reuters.
Constanța este cea mai mare rută alternativă de export a Ucrainei, cerealele ajungând pe Dunăre pe cale rutieră, feroviară sau pe barjă.
Ucraina este unul dintre cei mai mari exportatori de cereale din lume, iar oficialii guvernamentali români au declarat că au ca obiectiv dublarea capacității lunare de tranzit a cerealelor ucrainene către Constanța la 4 milioane de tone în următoarele luni.
Guvernul a modernizat zeci de linii de cale ferată care o leagă de Ucraina, iar pe Dunăre sunt în curs de desfășurare lucrări pentru a permite trecerea mai multor barje, inclusiv prin angajarea mai multor piloți și prin facilitarea navigației pe timp de noapte.
În Portul Constanța, Ministerul Transporturilor va folosi fonduri de la Uniunea Europeană pentru a repara sau consolida infrastructura existentă, pentru a construi noi drumuri, rampe de acces și sensuri giratorii, precum și pentru a lansa un sistem digitalizat de management al traficului, se arată în proiectul de proiect.
„Aceasta este o dovadă clară că România face eforturi serioase pentru a sprijini Ucraina, permițând tranzitul de cereale, dar și pentru a interconecta regiunea”, a declarat premierul Marcel Ciolacu în cadrul unei ședințe de guvern.
Lucrările în port, care vor costa 721,3 milioane de lei (155,67 milioane de dolari), sunt estimate să dureze 36 de luni.