Guvernul României va aproba vineri un plan de modernizare a infrastructurii rutiere din portul Constanța de la Marea Neagră, ca parte a unor investiții mai ample în port, care ar putea contribui la tranzitul mai multor cereale ucrainene, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Constanța este cea mai mare rută alternativă de export a Ucrainei, cerealele ajungând pe Dunăre pe cale rutieră, feroviară sau pe barjă.

Ucraina este unul dintre cei mai mari exportatori de cereale din lume, iar oficialii guvernamentali români au declarat că au ca obiectiv dublarea capacității lunare de tranzit a cerealelor ucrainene către Constanța la 4 milioane de tone în următoarele luni.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Guvernul a modernizat zeci de linii de cale ferată care o leagă de Ucraina, iar pe Dunăre sunt în curs de desfășurare lucrări pentru a permite trecerea mai multor barje, inclusiv prin angajarea mai multor piloți și prin facilitarea navigației pe timp de noapte.

În Portul Constanța, Ministerul Transporturilor va folosi fonduri de la Uniunea Europeană pentru a repara sau consolida infrastructura existentă, pentru a construi noi drumuri, rampe de acces și sensuri giratorii, precum și pentru a lansa un sistem digitalizat de management al traficului, se arată în proiectul de proiect.

„Aceasta este o dovadă clară că România face eforturi serioase pentru a sprijini Ucraina, permițând tranzitul de cereale, dar și pentru a interconecta regiunea”, a declarat premierul Marcel Ciolacu în cadrul unei ședințe de guvern.

Lucrările în port, care vor costa 721,3 milioane de lei (155,67 milioane de dolari), sunt estimate să dureze 36 de luni.