Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) anunță că a relansat o rută istorică de transport rutier între Europa și Orientul Mijlociu, din România – în Iordania cu tranzitarea Irakului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cursa este afectuată sub acoperirea Convenției TIR.

Camionul este operat de Simon Truck SRL și a ieșit din România în cursul zilei de 15 aprilie 2025, prin punctul de frontieră Giurgiu – Ruse.

Acesta urmează traseul: Kapitan Andreevo – Kapikule – Habur – Zakho – Trebil – Al Karama – Amman.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Transportul se realizează sub acoperirea sistemului TIR, emis de UNTRR – singura asociație garantă a sistemului TIR în România – și va fi monitorizat permanent prin GPS, utilizând coridoare sigure în Irak.

Repornirea unei tradiții comerciale

Înainte de 1989, șoferii români parcurgeau frecvent rute comerciale spre Orient sub acoperirea TIR, cu camioane Roman Diesel, bazându-se pe hărți tipărite și indicatoare rutiere. Astăzi, camioanele beneficiază de tehnologii moderne, precum GPS, tahografe G2V2 și cabină dotată cu aer condiționat, oferind condiții net superioare de siguranță și confort.

România are în vigoare acorduri bilaterale privind transportul rutier internațional cu Irakul (din 1981) și cu Turcia (din 1978), care oferă cadrul legal pentru desfãșurarea acestor operațiuni și astăzi.

Sistemul TIR este singurul regim de tranzit vamal recunoscut la nivel global, gestionat de IRU sub mandatul ONU. Acesta permite transportul internațional al mărfurilor cu o singură garanție – de pânã la 100.000 EUR pentru taxe vamale – și beneficiază de proceduri simplificate, fiind recunoscut de 78 de părți contractante din întreaga lume.

Transportul beneficiază de aplicația TIR-EPD, prin care sunt transmise în avans și simultan informațiile despre marfă printr-o pre-declarație electronicã TIR. Aceasta se transmite către birourile vamale de plecare, destinație și tranzit, facilitând autorităților vamale să facă o analiză de risc și astfel permite transportatorului trecerea rapidă a frontierelor.

Țările din Orientul Mijlociu au aderat recent la Convenția TIR și utilizează sistemul TIR cu un real succes, beneficiind de o reducere semnificativă a timpului de așteptare la trecerea frontierelor și de reducerea emisiilor poluante, înregistrând creșteri impresionante ale numîrului de operațiuni, de la un an la altul, de la sute, mii, la zeci de mii în prezent. Sistemul TIR facilitează comerțul și transportul între țările GCC cu economii puternice, iar prin operaționalizarea sistemului TIR în Irak, crește conectivitatea dintre statele din Orientul Mijlociu și Europa.

România are o istorie comercială și diplomatică favorabilă cu țările din Orientul Mijlociu, care ar putea fi repusă în valoare în perioada următoare, afirmă UNTRR.