În România s-au înregistrat de două ori mai multe vânzări de mașini electrice și hibride în primul trimestru din 2021 decât în aceeași perioadă a anului trecut, spune Daniel Anghel, Partener, lider industria auto, PwC România.
Reprezentanții domeniului auto susțin că anul 2020 a fost foarte dificil pentru industria auto, iar producătorii nu s-au mai confruntat cu o criză atât de puternică din 2009.
Un raport „Autofacts” realizat de PwC și Strategy&, estimează că numărul în creștere al furnizorilor afectați de criza sanitară va reprezenta o provocare suplimentară pentru producătorii de automobile în acest an, în ciuda faptului că majoritatea pornesc de la o poziție financiară mai puternică decât înainte de criza din 2008.
„Fără îndoială, amploarea scăderilor cauzate de restricții va avea ecouri și în anii următori”, susține Daniel Anghel.
Cu toate acestea, în pofida scăderii generale a pieței auto, vânzările de vehicule electrice și hibride s-au dublat în primele trei luni ale anului, comparativ cu perioada similară din 2020, notează într-un comunicat de presă PwC.
„Preferința pentru mașini electrice și hibride prinde tot mai mult teren și în România, fiind vândute de două ori mai multe astfel de vehicule în primul trimestru din 2021 decât în aceeași perioadă a anului trecut”, spune Daniel Anghel.
Primele cinci piețe din Europa sunt, conform PwC, Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie. În aceste țări s-a înregistrat cea mai rapidă creștere, de 111,4%, în primul trimestru din 2021 față de aceeași perioadă din 2020. Cota totală de piață a vehiculelor electrice pe aceste piețe se situează la 34,6%.
Piața auto din România ar da semne de o creștere economică spre pe un făgaș normal. În țara noastră, PwC observă o revenire a vânzărilor în acest an față de 2020, chiar dacă numărul vehiculelor noi, înmatriculate este departe de cel precriză. Din luna februarie a acestui an s-ar fi observat „o ușoară revigorare”. „Se înregistrează vânzări mai mari în fiecare lună față de anul trecut” a declarat Daniel Anghel.
În primele cinci luni din 2021, vânzările de mașini noi erau cu 4% sub aceeași perioadă din 2020, din cauza evoluției an la an din ianuarie, respectiv a faptului că în prima lună a anului trecut nu se declanșase criza sanitară și vânzările erau mari