Românii se gândesc la mediu, dar preferă mașini hibrid sau pe benzină (studiu BEI)

statii incarcare, masini electrice Sursa foto: OMV

Când sunt întrebați ce fel de mașină vor cumpăra în viitor, 81 % dintre români răspund fie o mașină hibridă, fie una electrică. Acest procentaj este cu 62 de puncte mai mare decât procentajul de români care afirmă că ar cumpăra un vehicul pe benzină sau motorină (19 %). Mai exact, 45 % ar cumpăra un vehicul hibrid și 36 % ar alege unul electric, arată un sondaj BEI.

1-RO_RO

2-RO_RO

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Între timp, 14 % din populația totală a României declară că nu dețin un vehicul acum și nu intenționează să cumpere unul (cu un punct peste media UE).

Având în vedere că 81 % dintre cumpărătorii români de mașini afirmă că ar alege un vehicul hibrid sau electric, românii par mai înclinați să treacă la noi tehnologii în privința mașinilor față de media est-europenilor (71 %), de bulgari (76 %) și de germani (52 %).

Mai exact, românii par mai înclinați să aleagă vehicule hibride, 45 % dintre cumpărătorii de mașini declarând că următoarea lor mașină va avea tipul acesta de motor. Par mai înclinați să cumpere o mașină hibridă decât bulgarii (40 %), est-europenii (42 %) și germanii (29 %).

În ceea ce privește mașinile electrice, cumpărătorii români de mașini par mai puțin înclinați să opteze pentru tipul acesta de mașină (36 %), la fel ca bulgarii (36 %). Între timp, est-europenii (29 %) și germanii (23 %) par să considere mașinile electrice mai atrăgătoare decât românii.

În general, cumpărătorii europeni de mașini au tendința să prefere vehiculele hibride (39 %), în timp ce vehiculele pe benzină sau motorină sunt clasate pe locul al doilea (33 %), iar mașinile electrice, pe locul al treilea (28 % declară că ar cumpăra o mașină electrică). În timp ce cumpărătorii chinezi de mașini sunt cei mai înclinați să cumpere o mașină electrică (44 %), americanii ar alege mai întâi un vehicul hibrid (38 %), apoi un vehicul pe benzină sau motorină (33 %) și, în ultimă instanță, o mașină electrică (29 %).

3-RO

Protecția mediului și zborurile în vacanță

72 % dintre români afirmă că iau în considerare schimbările climatice când își aleg o destinație de vacanță Această preocupare este și mai prezentă în rândul persoanelor cu vârsta sub 30 de ani (79 %). Cu toate acestea, aproape jumătate dintre tineri (46 %, față de 31 % dintre persoanele cu vârste între 30 și 64 de ani și de 24 % dintre persoanele de peste 65 de ani) afirmă că vor zbura în vacanța de vară din 2022.

Aproape un sfert dintre aceștia (23 %, față de 12 % dintre persoanele cu vârste între 30 și 64 de ani și de persoanele de peste 65 de ani) afirmă că vor zbura spre o destinație îndepărtată.

De asemenea, 52 % dintre români afirmă că, în loc de haine noi, cumpără haine la mâna a doua (cu 10 puncte peste media UE). Mai degrabă femeile tind să procedeze astfel (56 % dintre femei, față de 48 % dintre bărbați).

4-RO

49 % dintre români iau în considerare schimbările climatice când își caută un loc de muncă Acest lucru este valabil, în special, în cazul persoanelor cu vârste între 15 și 29 de ani: 56 % dintre aceștia iau în considerare schimbările climatice când își caută un loc de muncă, față de 53 % în cazul persoanelor cu vârste între 30 și 64 de ani (cu 3 puncte mai puțin).

În general, 52 % dintre români iau în considerare schimbările climatice când își aleg banca sau își investesc economiile.

 „În ciuda unor diferențe evidente între generații, românii își adaptează tot mai mult obiceiurile de mobilitate și consum, într-un mod mai durabil, pentru a combate schimbările climatice. Aceste schimbări în comportamentul individual arată că oamenii de toate vârstele sunt dispuși să se angajeze mai mult în viața de zi cu zi pentru a ajuta la reducerea crizei climatice. Aceste intenții au fost exprimate în timpul COP26 și indică clar susținerea eforturilor noastre de a promova tranziția verde. În calitate de bancă europeană pentru climă, BEI are printre rolurile sale cheie și finanțarea proiectelor inovatoare care se concentrează pe electromobilitate, precum și pe alte soluții durabile de mobilitate care să contribuie la un viitor fără emisii de carbon pentru noi toți”, spune Vicepreședintele BEI Christian Kettel Thomsen.

Studiul complet poate fi găsit aici.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: