Fostele restaurante KFC din Rusia vor începe marți să se redeschidă sub numele de Rostic’s, noii proprietari reînviind un brand născut la scurt timp după prăbușirea Uniunii Sovietice, când Rusia a trecut brusc de la comunism la capitalism în anii 1990, scrie Reuters.
Compania mamă americană a KFC, Yum! Brands Inc și-a finalizat săptămâna trecută ieșirea din Rusia, transferând drepturile de franciză principală către Smart Service, un francizat local condus de Konstantin Kotov și Andrey Oskolkov. Tranzacția a inclus toate restaurantele sale KFC din Rusia, sistemul de operare și marca comercială pentru marca Rostic’s. Prețul nu a fost făcut public.
Rostic’s, lansat inițial în 1993 și devenit vehiculul de expansiune al KFC în Rusia, unde avea peste 1.000 de restaurante înainte ca Yum! Brands a anunțat anul trecut planurile de retragere după ce Rusia a trimis trupe în Ucraina.
KFC a încheiat un parteneriat cu Rostic’s în 2005, înainte de a-l cumpăra ulterior. La lansarea de marți de la Moscova, culorile roșu și alb ale KFC au fost la loc de cinste.
Noii proprietari, care au operat anterior aproximativ 40 de restaurante, au declarat că posibilitatea ca Yum! Brands să revină într-o zi în Rusia nu a fost exclusă. Yum! Brands nu a putut fi contactat imediat pentru comentarii.
AmRest Holdings, cu sediul la Madrid, un important francizor care a operat peste 200 de restaurante, a declarat în februarie că și-a vândut afacerea cu restaurante către Smart Service, într-o tranzacție de aproximativ 100 de milioane de euro.
Smart Service este responsabilă de rebranding și de păstrarea angajaților.
Revitalizarea o reflectă pe cea a fostelor restaurante McDonald’s, care au fost de asemenea preluate de un licențiat local vara trecută și rebranduite ca Vkusno & tochka, sau “Gustos și atât”.
Dar, în timp ce McDonald’s a impus restricții stricte în ceea ce privește utilizarea mărcii și a produselor sale, marca KFC va persista, deoarece francizații cu acorduri existente pot să rămână deschise, a declarat Kotov pentru RBC. În plus, meniul nu se va schimba aproape deloc.
“Am ajuns la un acord conform căruia vom păstra meniul complet și doar patru articole vor fi redenumite în el – felurile de mâncare în sine, gusturile și calitatea, care au fost componentele brandului nostru, vor rămâne așa cum sunt”, a declarat Kotov în noiembrie, citat de TASS.