Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere poate semna contractul cu Maristar pentru modernizarea lotului DN2-A2 din Centura București Nord, după ce unul dintre participanții la licitații, CONI, a renunțat la contestație, iar Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestația celuilalt participant, Romair, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia.
Ambii concurenți ceruseră CNSC anularea rezultatului procedurii prin care CNAIR a desemnat câștigător constructorul Maristar și remedierea evaluării prin declararea conformității celor două oferte. Coni, constructorul prahovean care lucrează pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei (A7), a susținut că i s-au cerut clarificări, le-a transmis, dar nu a reușit să le încarce în SEAP în termenul stabilit de CNAIR, motiv pentru care oferta i-a fost declarată neconformă, iar oferta Romair a fost descalificată și declarată neconformă pe motiv că estimarea pentru cheltuielile aferente organizării de șantier nu ar corespunde valorilor de piață.
Contestație CONI:
Contestație Romair:
În august, Compania de Drumuri a desemnat asocierea româno-bulgară Maristar (Ro) – Hydrostroy (Bg) – Patstroy (Bg) câștigător la licitația pentru modernizarea Centurii București Nord între DN 2 și Autostrada Soarelui, lotul de 11 kilometri care include și Pasajul de la Cernica. Licitația fusese anterior suspendată după ce constructorii au depus foarte multe clarificări (136). Contractul are o valoare de aproximativ 450 de milioane lei și termen de execuție de un an și jumătate, după 6 luni de proiectare.
Contractul are o valoare de 451,16 milioane de lei (fără TVA), iar constructorul ar avea la dispoziție 24 de luni (6 luni perioada de proiectare și 18 luni durata de execuție) pentru a finaliza lucrările.
Contractul (finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile) prevede lărgirea la 4 benzi a Centurii București (DNCB) pe o lungime de aproximativ 11 km și construcția a 3 noi pasaje:
– pasaj rutier peste DJ301 la Cernica (400 m),
– pasaj rutier peste calea ferată (CF) București – Constanța (124 m),
– pasaj rutier peste calea ferată (CF) București – Oltenița (105 m)”, a anunțat Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.