Ryanair a obținut primul profit trimestrial de când a început pandemia

Ryanair pixabay.com

Irlandezii de la Ryanair au raportat luni primul profit trimestrial de după pandemia de coronavirus, dar și-a menținut prognoza anuală de pierdere, în timp ce se pregătește să reducă prețurile în iarnă pentru a crea un impuls pentru ceea ce crede că va fi o vară perfectă anul viitor.

Cea mai mare companie aeriană low cost din Europa, care a transportat mai mulți pasageri în această vară decât orice rival european, a realizat un profit de 225 de milioane de euro pentru cele trei luni până la sfârșitul lunii septembrie, marcând primul său profit trimestrial din ultimele trei luni ale anului 2019.

Dar, potrivit Reuters, compania aeriană cu sediul în Dublin a declarat că se așteaptă la o pierdere între 100 de milioane și 200 de milioane de euro pentru anul financiar care se încheie pe 31 martie, o retrogradare față de prognoza din iulie de „undeva între o pierdere mică și pragul de rentabilitate”, invocând reducerea tarifelor și costuri mai mari cu combustibilul.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

„Nu există nicio îndoială că restul anului fiscal va fi dificil, iarna va fi grea”, le-a spus investitorilor directorul executiv al grupului, Michael O’Leary.

Dar menținerea prețurilor scăzute și a numărului de pasageri ridicat în timpul iernii ne va „pregăti pentru o redresare foarte puternică” în vara anului 2022, când prețurile biletelor ar trebui să revină la nivelurile de dinainte de COVID „dacă nu mai bune”, a spus O’Leary.

„Zborurile pentru vara viitoare se rezervă la prețuri cu aproximativ 5% mai mari decât în ​​2019”, a spus el.

Acest lucru ar trebui să contribuie la creșterea companiei aeriene la un profit anual în următorul său exercițiu financiar, care se încheie în martie 2023, a spus el.

Ryanair a transportat 39,1 milioane de pasageri în cele șase luni ale anului financiar încheiate în septembrie, mai mult decât dublu față de numărul de anului trecut, dar cu 54% mai puțini decât în ​​aceeași perioadă din 2019.

O’Leary a spus că Ryanair speră să zboare cu 103-104 milioane de pasageri până în martie, comparativ cu 149 milioane în anul anterior pandemiei.

”Ryanair va zbura apoi cu un record de 165 de milioane de pasageri anul viitor și probabil va depăși obiectivul pentru 2026 de 225 de milioane de pasageri pe an”, a spus O’Leary.

Pierderea după impozitare a Ryanair de 48 de milioane de euro pentru cele șase luni până în septembrie, care a inclus o pierdere de 273 de milioane în primul trimestru, a fost puțin mai slabă decât cele 43 de milioane de euro prognozate într-un sondaj al analiștilor companiei.

Ryanair a anunțat luni că urmărește ieșirea de pe Bursa de Valori din Londra în următoarele luni, din cauza scăderii volumelor tranzacționate acolo, după ce Brexit a forțat-o să impună restricții asupra acțiunilor deținute de britanici.

O’Leary a intensificat, de asemenea, războiul cu principalul său furnizor de avioane, Boeing, declarând că producătorul de avioane a fost „delirant” pentru că a impus o creștere procentuală de două cifre pentru prețurile avioanelor 737 MAX 10, despre care a spus că a dus la colapsul discuțiilor mai devreme. anul acesta.

El a spus că nu crede că Boeing va îndeplini obiectivul de a livra 65 dintr-o comandă existentă de 200 de avioane 737 MAX 10 până în aprilie, dar este „rezonabil încrezător” că vor ajunge la timp pentru vârful de vară de anul viitor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: