Primarul General Nicușor Dan face o nouă încercare pentru a trece prin Consiliul General exproprierile necesare continuării proiectului de modernizare a bulevardului Prelungirea Ghencea, restul șoselei de aproape 5 kilometri până la ieșirea din București, aproape de intersecția cu Centura Capitalei (Domnești).
Pe Prelungirea Ghencea, în lipsa exproprierilor, Trustul de Clădiri Metropolitane (TMCB) lucrează pe doar 750 de metri din lungimea totală de aproape 6 kilometri a bulevardului. TMCB este și constructorul Pasajului suprateran de la Doamna Ghica, în sectorul 2.
Vineri, pe ordinea de zi a Consiliului General a fost inclus din nou Proiectul de Hotărâre privind „declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul lucrarii de utilitate publică „Penetrație Prelungirea Ghencea – Domnești și Supralargire Bulevardul Ghencea între str. Brașov și Terminal Tramvai 41 în vederea efectuării lucrărilor de interes public local”.
Pentru aprobarea exproprierilor este nevoie de votul a 2/3 din numărul consilierilor. La prima încercare pentru deblocarea proiectului, consilierii PSD au boicotat ședința pe motiv că nu au avut prezentată bugetarea pentru continuarea lucrărilor.
Lucrările pe tronsonul I cuprins între strada Brașov și Râul Doamnei au început în 2019, dar s-au blocat în 2020 după ce PMB nu a mai plătit constructorii și nici nu a făcut exproprierile necesare (mandatul Gabrielei Firea).
În acest context, locuitorii din zonă solicită consilierilor PSD să nu mai tergiverseze aprobarea exproprierilor de aproximativ 60 de milioane de lei pentru deblocarea proiectului.
„Oamenii din Prelungirea Ghencea cer aprobarea exproprierilor necesare continuarii lucrarilor la Supralargirea Prelungirea Ghencea Domnesti. Acest proiect de hotarare s-a mai aflat o data pe ordinea de zi a sedintei de CGMB in 10 febr. dar o parte din consilierii generali au ales sa paraseasca sedinta online si sa nu voteze exproprierile pentru care era necesar un vot de 2/3 din numarul total al consilierilor. Asociatia Initiativa Prelungirea Ghencea solicita tuturor consilierilor generali ai municipiului Bucuresti sa aprobe prin votul lor in sedinta de vineri 25 febr. actualizarea sumelor necesare exproprierilor din zona, fara de care executantul lucrarii nu poate avansa pe alte tronsoane ale santierului. Facem apel la consilierii generali, indiferent de partidul din care fac parte, sa voteze pentru a permite astfel continuarea proiectului si nu tergiversarea lui”, afimră Asociația Inițiativa Prelungirea Ghencea.
Străpungerea Sălăjan – Vitan
Tot vineri se votează exproprierile pentru continuarea unui alt proiect preluat de la Administrația Firea: Etapa II a străpungerii Splaiul Dudescu – Calea Vitan. Lucrările ar putea fi continuate în regie proprie, cu Trustul de Clădiri Metropolitane, spunea, în toamna anului trecut, viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu.
„Strada Iuliu Hațieganu (care în prezent are doar 2 benzi de circulație, câte una pe sens) va fi lărgită la 6 benzi, câte 3 pe fiecare sens. Această arteră va crea o legătură utilă între sudul și estul capitalei, fluidizând traficul între cartierele din sectorul 3 și 4.În plus, această arteră va fluidiza accesul rutier spre autostrada soarelui, degrevând semnificativ traficul de pe centura Bucureștiului, în zona autostrăzii A2. Această lucrare reprezintă etapa a II-a a proiectului Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu, Km 2+400 – Intersecția Calea Vitan Bârzești”, spunea Bujduveanu.
Modernizări de bulevarde și linii de tramvai prin Programul Anghel Saligny (PNDL 3)
Printre cele mai importante bulevarde cu linii de tramvai propuse în programul de modernizare se numără Barbu Văcărescu și Aviator Șerbănescu (linia tramvaiului 5, nefuncțională din 2017 în lipsa buclei de întoarcerea de la Băneasa), bulev. Ferdinand, bulev. Basarabiei, Chișinău, Dimitrie Pompeiu, Petricani și Lacul Tei.