Aproape două treimi dintre români (65%) nu se simt împliniţi profesional, în timp ce o pondere similară au remarcat colegi afectaţi de sindromul burnout, arată rezultatele unui studiu de specialitate, publicate joi.
Conform cercetării Reveal Marketing Research, 35% dintre respondenţi au declarat că sunt fericiţi la locul de muncă, iar 60% dintre angajaţi susţin că iau măsuri antistres la birou, în creştere de la 51%, în 2024.
De asemenea, 65% din totalul celor chestionaţi afirmă că nu se simt împliniţi profesional, principalele surse de stres la locul de muncă fiind volumul mare de muncă (64%), preluarea excesivă de responsabilităţi (50%), stagnarea salariului (45%) şi interacţiunea cu clienţi dificili (34%).
În plus, 66% dintre români declară că au remarcat colegi afectaţi de sindromul burnout, în special femeile (71% faţă de 62% în cazul bărbaţilor) şi tinerii cu vârste cuprinse între 25-34 ani (74%), transmite Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
“Angajaţii devin tot mai proactivi în prevenirea burnout-ului, iar procentul celor care iau măsuri anti-stres la locul de muncă creşte de la 51% în 2024 la 60% în 2025. Această tendinţă este mai pronunţată în rândul tinerilor de 18-24 de ani (68%) şi al celor cu vârste între 35-44 de ani (65%)”, se menţionează în studiu.
Potrivit sursei citate, în cazul femeilor, volumul de muncă ridicat generează un nivel de stres mai ridicat (68%, comparativ cu 61% în cazul bărbaţilor), în timp ce stagnarea salariului este o cauză mai des întâlnită în cazul bărbaţilor (49% faţă de 40% în cazul femeilor).
Pentru a face faţă stresului şi epuizării cauzate de volumul mare de muncă, angajaţii recurg la diverse soluţii. Astfel, 67% dintre români îşi iau concediu de odihnă, 54% se relaxează în timpul liber prin activităţi, precum ieşiri în oraş sau shopping, 39% petrec mai mult timp cu cei apropiaţi, 36% ascultă muzică, iar 32% aleg să ia pauze mai lungi şi mai dese pentru a crea un mediu de lucru mai plăcut.
În acelaşi timp, doi din zece respondenţi (21%) consideră schimbarea locului de muncă ca fiind o soluţie potrivită, procentul fiind mai ridicat în rândul celor cu venituri peste 6.000 de lei (27%). Totodată, în cazul a 16% din totalul celor intervievaţi s-a observat o creştere a consumului de produse cum ar fi tutunul sau alcoolul pentru a gestiona stresul.
Studiul Reveal Marketing Research a fost realizat online, în perioada 17-21 februarie 2025, pe un eşantion de o mie de respondenţi (dintre care 890 de persoane care lucrează), iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.