Update: Schimbare de lideri pe piața auto din SUA. Japonezii de la Toyota i-au detronat pe rivalii americani de la General Motors

toyota-prius-e1583959475953

Constructorul auto japonez Toyota Motor Corp a vândut în 2021 mai multe automobile pe piaţa din SUA decât rivalul american General Motors Co, fiind pentru prima dată după 1931 când GM nu a fost lider de vânzări pe piaţa auto din SUA, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Conform cifrelor anunţate marţi de cei doi producători auto, Toyota a vândut anul trecut 2,332 milioane de vehicule în SUA, comparativ cu 2,218 milioane pentru General Motors. Comparativ cu 2020, vânzările Toyota pe piaţa din SUA au crescut cu 10%, în timp ce vânzările GM au scăzut cu 13%, în condiţiile în care în trimestrul patru 2021 comparativ cu trimestrul patru 2020 vânzările GM au înregistrat o scădere de 43%.

Anul 2021 a fost unul marcat de lipsa de semiconductori, ceea ce a forţat producătorii auto să se concentreze pe cele mai profitabile modele. Comparativ, în 2020, GM a vândut 2,55 milioane de vehicule în SUA, comparativ cu 2,11 milioane în cazul Toyota şi 2,04 milioane pentru Ford.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

General Motors a devenit cel mai mare producător auto din SUA încă din 1931, când a depăşit Ford, potrivit cifrelor publicaţiei de specialitate Automotive News. Sub conducerea directorului general Mary Barra, GM s-a concentrat pe profitabilitate în raport cu volumele de vânzări, ieşind de pe pieţele pe care înregistra pierderi, precum Europa şi Rusia.

Purtătorul de cuvânt de la GM, Jim Cain, a spus că grupul de la Detroit a avut vânzări solide în SUA pe segmentul SUV-urilor şi camionetelor, deoarece s-a concentrat pe profitabilitate, adăugând că vânzările se vor îmbunătăţi odată cu rezolvarea problemelor de aprovizionare cu semiconductori.

Pe ansamblu, analiştii estimează că aproximativ 15 milioane de vehicule au fost vândute în 2021 pe piaţa din SUA, cu mult sub media multianuală de 17,3 milioane de vehicule. Pentru 2022, firma de consultanţă IHS Markit prognozează că vânzările pe piaţa din SUA vor ajunge la aproape 15,5 milioane, în creştere cu 2,6% faţă de 15,1 milioane prognozate pentru 2021.

Știrea inițială

Constructorul auto japonez Toyota Motor Corp este pe punctul de a detrona rivalul american General Motors Co chiar la el acasă, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres. Aceasta ar fi prima dată după 1931 când GM nu mai e lider de vânzări pe piaţa auto din SUA. . “Dacă aş fi în locul celor de la Toyota nu m-aş grăbi să afişez mesajul “Suntem numărul 1”, a spus purtătorul de cuvânt al GM.

În primele nouă luni din 2021, Toyota a vândut 1,86 milioane vehicule în SUA, comparativ cu doar 1,78 milioane vehicule pentru GM, adică un avans de 80.000 de vehicule. Anul 2021 a fost unul marcat de lipsa de semiconductori, ceea ce a forţat producătorii auto să se concentreze pe cele mai profitabile modele. Comparativ, în 2020, GM a vândut 2,55 milioane de vehicule în SUA, comparativ cu 2,11 milioane în cazul Toyota şi 2,04 milioane pentru Ford.

Constructorii auto urmează să dea marţi publicităţii cifrele finale privind vânzările realizate în 2021 pe piaţa din SUA. General Motors a fost cel mai mare producător auto din SUA încă din 1931, când a depăşit Ford, potrivit cifrelor publicaţiei de specialitate Automotive News.

Constructorul auto nipon nu se laudă încă cu poziţia de lider. Vicepreşedintele Toyota, Jack Hollis, a dat publicităţii un comunicat în care subliniază că grupul este “recunoscător” clienţilor săi şi adaugă faptul că “poziţia de lider nu a fost niciodată prioritatea noastră”.

În ceea ce priveşte GM, purtătorul de cuvânt Jim Cain a spus că grupul de la Detroit a avut vânzări solide în SUA pe segmentul SUV şi camionetelor, deoarece s-a concentrat pe profitabilitate, adăugând că vânzările se vor îmbunătăţi odată cu rezolvarea problemelor de aprovizionare cu semiconductori. “Dacă aş fi în locul celor de la Toyota nu m-aş grăbi să afişez mesajul “Suntem numărul 1”, a spus Jim Cain.

Sub conducerea directorului general Mary Barra, GM s-a concentrat pe profitabilitate în raport cu volumele de vânzări, ieşind de pe pieţele pe care înregistra pierderi, precum Europa şi Rusia.

Analistul firmei de consultanţă Edmunds, Jessica Caldwell, susţine că Toyota a devansat GM în 2021 “cu excepţia cazului în care producătorul de la Detroit a reuşit un miracol”. Cu toate acestea, Caldwell a adăugat că rezultatele din 2021 nu sunt un indiciu al unei tendinţe pe termen lung deoarece GM vinde mai multe mărci de automobile decât Toyota pe piaţa din SUA. Şi analiştii de la Cox Automotive prognozează că Toyota a devansat GM pe piaţa din SUA în 2021 deoarece a reuşit să îşi gestioneze mai bine stocurile.

Pe ansamblu, analiştii estimează că aproximativ 15 milioane de vehicule au fost vândute în 2021 pe piaţa din SUA, cu mult sub media multianuală de 17,3 milioane de vehicule. Pentru 2022, firma de consultanţă IHS Markit prognozează că vânzările pe piaţa din SUA vor ajunge la aproape 15,5 milioane, în creştere cu 2,6% faţă de 15,1 milioane prognozate pentru 2021.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: