Administrația Apele Române cumpără consultanță de 270.000 de lei pentru un concurs internațional de proiecte pentru amenajarea complexă a plajelor lărgite din Mamaia, potrivit anunțului oficial. Consultanța trebuie să vină repede, pentru că ofertele firmelor vor fi deschise în 27 septembrie.
Partea a doua a proiectului de schimbare la față a plajelor din Mamaia îl reprezintă o amenajare complexă a uriașului spațiu câștigat mării și care, cel puțin, în acest an, a provocat dezamăgire turiștilor care au constatat că este foarte mult de mers de la zona de restaurant la șezlong și că nisipul a fost înlocuit cu pietre și scoici.
Ce amenajări sunt prevăzute pe plajele din Mamaia?
- rampe pentru accesul persoanelor cu dizabilități
- puncte de prin ajutor și zone pentru accesul facil al echipelor de prim ajutor, salvamar și ambulanță
- locuri speciale de joacă pentru copii
- să fie plantată o barieră verde de copaci și arbuști la jumătatea plajelor și în zona de delimitație cu plajele vecine.
Mai mult, potrivit planului, pe plajă vor fi aduse utilitățile din sfera de apă, canalizare și energie electrică, plus evacuarea deșeurilor, ceea ce înseamnă că zona de restaurante va putea avansa.
Zona studiată este delimitată astfel: la sud zona Hotel Sulina, iar la nord – zona Arena Regia – Năvodari.
Consultantul selectat va stabili lista documentelor, documentanțiilor și studiile pe care Apele Române le pune la dispoziție firmelor ce se vor înscrie în concurs, va stabili cadrul general de desfășurare a concursului și va propune regulamentul. De asemenea, site-ul acestei competiții va fi realizat tot de această firmă, ca și promovarea națională și internațională evenimentului, online și offline.
Firma care vrea să se implice în organizarea acestui concurs, dimpreună cu Apele Române, trebuie să aibă o echipă minimă de 3 experți, arhitecți și urbaniști. Dacă unul dintre acești experți are o experiență considerabilă (Apele Române spune că acest lucru înseamnă că a mai participat la un concurs international de alegere de soluții – n.r.), atunci acest lucru se punctează cu 30% în departajarea ofertelor. 40% este oferta financiară și 30% alegerea unei metodologii adecvate de implementarea a contractului.
Turiștii și-au exprimat nemulțumirea încă de la începutul sezonului în legătură cu plaja lărgită de la Mamaia. Principala nemulțumire a fost legată de faptul că noile sectoare nu pot fi exploatate, așa că șezlongurile au fost așezate pe sectoarele vechi de plajă, adică la distanță de 150 – 200 de metri de apă. Turiștii au mai reclamat că nisipul este plin de scoici, dar și că apa devine brusc prea adâncă la câțiva metri de mal.
Mai mulți administratori de plajă de la Mamaia au riscat și au mutat șezlongurile mai aproape de apă, deși nu aveau voie să facă asta. Reprezentanții Apelor Române Dobrogea Litoral le-au transmis să le mute înapoi și pentru că administratorii nu s-au conformat, au fost amendați. Toți acești factori au făcut ca Mamaia să beneficieze de semnificativ mai puțini turiști ca anii trecuți.