Secretar de stat la Transporturi : Trenul Metropolitan București-Ilfov va fi extins către Periș și Fundulea (jud. Călărași)/Trenul de Otopeni va opri și noaptea la stația Parc Mogoșoaia

tren, cfr, aeroportul otopeni Sursa foto: G4

Trenul Metropolitan București -Ilfov, serviciu care funcționează acum doar pe ruta Gara de Nord-Aeroport Otopeni va fi extins către Periș (Ilfov) și către orașul Fundulea din județul Călărași, a anunțat marți, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Pentru ruta București-Otopeni, de vineri, 1 septembrie, trenurile vor opri și noaptea în stația Parc Mogoșoaia.

,,Opriri în timpul nopții în stația Parc Mogoșoaia din 1 septembrie 2023 : trenurile care circulă spre și dinspre Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni vor avea opriri și în timpul nopții în stația Parc Mogoșoaia. Am creat pe ruta trenului metropolitan acest punct de oprire (stația Parc Mogoșoaia) cu ajutorul Primăriei Mogoșoaia, în urmă cu 3 ani, devenind un exemplu de bună practică în ceea ce privește constituirea unui parteneriat între o autoritate locală și compania de cale ferată în scopul implementării proiectelor de infrastructură feroviară.

În data de 23 august, a fost publicat în Monitorul Oficial al României ordinul de ministru cu privire la primul proiect integrat al trenului metropolitan, deschizând astfel drumul pentru implementarea proiectelor pentru infrastructura feroviară în zonele metropolitane din România. Este vorba despre parteneriatul de investiții în infrastructura feroviară dintre Muncipiul București și județul Ilfov, prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov ADITPBI și Ministerul Transporturilor, prin CFR.

ADITPBI a lansat licitația pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru trenul metropolitan, pe ruta București Nord – Scrovistea (Periș, Ilfov), în urma încheierii unui protocol de colaborare între CFR și PMB. Urmează extinderea către Fundulea, linie electrificată atât dinspre București Nord, cât și în relația cu București-Obor, în baza unui protocol care este în pregătire între Primăria Brănești și TPBI.”- Ionel Scrioșteanu.

De anul viitor, Trenul Metropolitan ar trebui să circule pe alte trei linii : București Gara de Nord – București Obor, București Gara de Nord – București Vest, respectiv București Vest – București Obor.

Sursa foto: G4

Comentarii

  1. Pe hartie total. In realitate, pe traseul Gara de Nord-Gara Obor trebuie sa-ti platesti pentru rezervare loc de parca mergi la Suceava (halal transport local), marele system integrat de cumparare bilete trenuri nu vinde nici pentru jumatate din trenuri iar colac peste pupaza tocmai au anuntat de la Transporturi ca reabilitarea Garii de Nord va fi facuta de o firma cu un angajat cu 100 milioane de euro. Realitatea e din alt Univers.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *