Șefa Poliției Rutiere : infrastructura de transport este învechită, neadaptată la realitățile din România/Radare cumpărate prin PNRR

DN 2 accident Ialomiţa Sursa : Poliţia Ialomiţa

Infrastructura de transport (rutier) din România este învechită, neadaptată la realități și cu sincope privind sistematizarea și elementele de siguranță, a transmis luni, 20 mai la Parlament, șefa Direcției Poliției Rutiere din România, chestor Mădălina Moșoiu. În 2023, în România au fost 1545 de persoane decedate în accidente de circulație, cu 17 % mai puțin față de anul de referință 2019, înainte de pandemie. Obiectivul asumat este de reduce numărul accidentelor mortale cu 50 % până în 2030 reprezentând aprox. 900 de decese, pentru ca în 2050 să nu mai existe accidente de circulație cu morți. Accidentele de circulație reprezintă o pierdere de 1,5 % din Produsul Intern Brut al României, costul economic al unei persoane decedate fiind de peste un milion de Euro, conform datelor oficiale ale UE.

,,Ce influențează cel mai mult siguranța rutieră din România, nu întâmplător o să încep cu infrastructura de transport care nu este adaptată realităților cotidiene. Infrastructura de transport din România este învechită și prezintă mari sincope în ceea ce privește unele elemente de sistematizare și de infrastructură sigură. Un alt element care este strâns legat de primul este creșterea parcului auto. Contribuie semnificativ la riscul auto, iar numai în ultimii ani, în ultimii 10 ani a crescut cu 28 %, în prezent, în România fiind în circulație 8,6 milioane de autovehicule. Raportat și la primul element trabuie analizat pentru siguranța rutieră. Crește și numărul conducătorilor auto, adică o infrastructură extrem de aglomerată în marile orașe și nu numai. Cel mai important aspect pentru siguranța rutieră îl reprezintă indisciplina în trafic. O să dau exemplu de ieri, de la Vaslui unde o depășire a unui motociclist a dus la moartea a trei persoane într-un singur accident rutier. Motocicliștii reprezintă o categorie vulnerabilă în trafic.”

În 2023 au fost 4525 accidente grave, 1545 persoane decedate și 3325 persoane rănite grav. Cauzele principale : cea mai des întâlnită abatere a șoferilor, depășirea vitezei legale sau neadaptată la condițiile de trafic. Din cauza vitezei au fost 733 de accidente grave cu 312 persoane decedate. O altă cauză, traversarea neregulamentară a pietonilor 545 accidente grave cu 173 persoane decedate.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

În ceea ce privește echipamentele radar pentru monitorizarea vitezei, Chestorul Mădălina Moșoiu a spus că există finanțare prin PNRR pentru achiziția de radare (sistemul E Sigur), însă nu s-a ajuns la o concluzie privind modul cum va funcționa sistemul de supraveghere : ,,Se ocupă Ministerul Transporturilor. În acest moment sunt în analiză datele sistemului E Sigur. Pentru montare este o discuție diferită, ele (n.r radarele) sunt prin PNRR și nu este o problemă de achiziție, banii sunt prin PNRR, cum vor funcționa, acolo sunt discuții.”

În primăvara anului trecut, CNAIR a lansat o licitație pentru sisteme de monitorizare (inclusiv funcție radar) pe autostrăzile care pornesc din București, A 1, A 2 și A 3 și pe DN 1 București -Ploiești. CNSC a finalizat contestația Intetra și va publica luni sau marți decizia.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Toată lumea poate sa comenteze statistici!
    Nu știu unde e politia rutiera?
    Vitezomanii de pe strazi, sosele, autostrazi.
    Cei care te omoara pe trecerile de pietoni!
    Drogatii de serviciu!
    Masuri zero!
    Se doteaza Politia cu de toate, nu sunt rezultate, nu sunt prezenti in trafic si nu se bagă!
    Sa determine infractiunile sa sanctioneze!
    Statistica prezentata e mincinoasa si e contrazisa de viata reala!😡
    Este gogoasă electorală!

  2. Dar faptul ca importam fara taxe vamale, la liber, cazane diesel cu euro 1 si 2 e ok? contribuie la “siguranta rutiera”? Nu mai zic ca sunt conduse de retarzi si nebuni carora voi le dati permise aiurea.

  3. prezenta politistilor in trafic trebuie sa fie utila nu sa abuzeze dandu-ti amenda ca ti-a expirat valabilitatea trusei medicale asa cum se intampla in mun.Husi , jud.Vaslui , sau stau ascunsi prin boscheti si iti iei amenda ca ai depasit viteza cu 3 km/h. asa ca mai bine sa nu fie prezenti decat sa te abuzeze

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.