Contractul CNAIR pentru radare fixe pe autostrăzile care pornesc din București spre Pitești, Ploiești și Constanța și DN 1 București-Ploiești, contestat la CNSC

Autostrada A 1 București Pitești intrare

Contractul CNAIR de peste 100 de milioane lei pentru sistemul modern cu radare fixe, camere video, panouri de informare, cântare și senzori meteo pentru polei pe Autostrăzile A1 București-Pitești, A 2 București-Constanța, A 3 București -Ploiești și DN 1 București-Ploiești este contestat la CNSC. Firma Intetra din Turcia a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) după ce CNAIR i-a descalificat oferta considerând-o inacceptabilă.

În aprilie 2023, Compania de Drumuri a primit trei oferte la contractul de 112 milioane lei pentru montarea de radare, sisteme de monitorizare și cântărire din mers pe Autostrăzile A1 București – Pitești, București – Constanța, București – Ploiești și DN 1 București – Ploiești. Ofertele sunt primite de la ASSECO SEE SRL – URBAN SCOPE SRL – BS TELECOM SOLUTIONS doo – ASGO TELECOM SRL, ELEKRA INVEST SRL și INTETRA ELEKTRONIK SANAYI VE TICARET AS – TETRA HGS ELEKTRONIK SISTEMLERI ANONIM ȘIRKETI.

Vor fi instalate echipamente moderne pentru monitorizarea traficului, radare fixe pentru măsurarea vitezei, panouri de informare-avertizare cu mesaje variabile de tip VMS, sistem pentru monitorizarea și controlul rovinietei, cântărirea din mers a camioanelor și stații meteo cu senzori de polei. De asemenea, sistemul va avea funcția ANPR pentru recunoașterea automată a plăcuțelor de înmatriculare, potrivit caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Contractul are o durată de 6 luni pentru etapa de proiectare și 18 luni pentru execuție. CNAIR nu a comunicat și câștigătorul licitației, dar din cererea de intervenție de la CNSC ar putea fi vorba despre firma Elektra.

Contestația Intetra depusă la CNSC :

Decizia CNSC este așteptată în câteva zile, procedura fiind în etapa concluziilor scrise.

„Obiectul contractului il reprezinta ”Sistem de monitorizare si informare asupra traficului si a condițiilor de circulație pentru Autostrada A1 București – Pitești, Autostrada A2 București – Cernavodă, Autostrada A3 București – Ploiești, DN 1 București – Ploiești”, în conformitate cu prevederile contractului de lucrări”, arată documentația SEAP.

Autostrada A1 București – Pitești 

Vor fi montate 48 de sisteme de detecție incidente, 33 de camere mobile, 8 camere CCTV, 5 stații meteo cu 4 senzori de polei, 22 panouri cu mesaje variabile noi VMS (ambele căi) 16 panouri VMS pe bretele, 2 sisteme cu bucle inductive pentru măsurarea vitezei între nodurile de circulație și 2 echipamente pentru cântărirea din mers a camioanelor. Camerele video CCTV vor avea funcții cu sistem de mișcare și panoramare (Pan Tilt & Zoom), iar cele fixe cu Zoom fix.

Autostrada Soarelui București – Cernavodă 

Pe Autostrada Soarelui echipamentul ITS modern va fi montat pe tronsonul mai vechi București – Cernavodă până la kilometrul 162. Vor fi 66 de camere detecție incidente, 35 de camere mobile, 40 de camere CCTV, 8 stații meteo, 9 panouri VMS, un sistem de cântărire din mers și două echipamente cu bucle indictive pentru măsurarea vitezei între nordurile de circulație.

Autostrada A3 București – Ploiești

Între șoseaua Petricani și intersecția cu DN 1 Centura Ploiești vor fi instalate 20 de bucle inductive, 42 de camere detecție, 29 de camere detecție incidente, 16 camere CCTV, 4 stații meteo și 17 panouri VMS.

DN 1 București – Ploiești

Vor fi montate 16 bucle inductive, 28 de camere de detecție incidente, 17 camere mobile, 7 panouri VMS.

Buclele inductive pot măsura viteze cuprinse între 10 și 250 km/h., să reziste unor temperaturi exterioare de la -30 C la + 60 C și vor permite colectare următoarelor tipuri de date: viteza vehiculelor, numărul de vehicule, clasificarea vehiculelor, direcția și distanța între vehicule în secunde. Buclele inductive vor permite și detectarea vitezei pentru mașinile care se deplasează pe contrasens.

Sistemul de detecție incidente: sistemul va asigura detecția automată a incidentelor (oprirea vehiculelor, scăderea bruscă a vitezei) într-o zonă de predetecție presetată. Subsistemul va genera alarme în următoarele cazuri : vehicul oprit, mers pe contrasens, pieton, încărcătură pierdută, fum/foc/ceață, aglomerare vehicule pe sector monitorizat, scăderea vitezei.

Contractul este finanțat din fonduri europene nerambrusabile, prețul ofertei reprezintă 70% din punctaj.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *