Planul Europei de a interzice efectiv vânzarea de mașini cu motor cu combustie din 2035 va duce la o „scădere masivă” a industriei sale auto, potrivit directorului executiv al BMW, Oliver Zipse, scrie Bloomberg.
Europa trebuie să își anuleze planul de a interzice noile mașini care emit combustibili fosili începând cu 2035 pentru a reduce dependența de lanțul de aprovizionare cu baterii din China și pentru a profita de punctele sale forte tehnologice, a adăugat Zipse, potrivit Reuters.
Amplificând avertismentele conform cărora continentul nu este pregătit să renunțe la motoarele pe benzină și diesel, Zipse a declarat marți, în cadrul unor remarci pregătite pentru Summitul Auto de la Paris, că planurile Uniunii Europene „nu mai sunt realiste” și că subvențiile pentru vehiculele electrice sunt „nesustenabile”.
În martie 2023, țările UE au aprobat o lege istorică care ar impune ca toate mașinile noi să aibă zero emisii de CO2 din 2035, interzicând efectiv vehiculele diesel și pe benzină, și emisii de CO2 cu 55% mai mici din 2030, comparativ cu nivelurile din 2021.
Constructorii de automobile, inclusiv BMW, VW și Renault, au solicitat relaxarea sau amânarea obiectivelor privind emisiile de CO2, temându-se de impactul unor amenzi mari din cauza vânzărilor de vehicule electrice mai mici decât se așteptau.
Cu toate acestea, Germania, țara de origine a lui Zipse, a respins o revizuire timpurie a obiectivelor, având în vedere nevoia de claritate pentru industrie și urgența combaterii schimbărilor climatice.
Motorul cu combustie a fost mult timp o piatră de temelie a peisajului industrial al Europei, jucând un rol vital în performanța sa de producție. Tehnologia nu numai că a dat naștere BMW, Volkswagen și Mercedes-Benz, dar a condus și la un vast lanț de aprovizionare al întreprinderilor mici și mijlocii care produc componente esențiale, de la pistoane la sisteme de evacuare.
Această industrie este în pericol, în special pe măsură ce producătorii de automobile se îndreaptă către modele electrice care necesită un număr mai mic și mai diferit de componente. Această schimbare se dovedește a fi o provocare pentru industria auto europeană, care a avut dificultăți în a face față eliminării subvențiilor guvernamentale și intensificării concurenței din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice, precum BYD.
Interdicția „ar putea amenința, de asemenea, industria auto europeană în inima sa”, a declarat Zipse. Măsurile vor „conduce, conform ipotezelor actuale, la o scădere masivă a industriei în ansamblu”.