Șeful Carrefour: Consumatorii din Franţa au redus masiv achiziţiile de alimente esenţiale/ Șeful companiei cere guvernului să amâne legea care plafonează promoțiile la 34%

Carrefour Sursa foto Facebook 1

Consumatorii din Franţa au redus masiv achiziţiile de alimente esenţiale, din cauza preţurilor ridicate, a avertizat marţi Alexandre Bompard, preşedintele director general al Carrefour, cerând autorităţilor să amâne legea care limitează mărimea promoţiilor pe care le pot oferi retailerii, transmite Reuters, citat de Agerpres.

„Vedem o prăbuşire a cheltuielilor în Franţa. Când nu mai sunt accesibile alimentele esenţiale, când oamenii pleacă fără produsele esenţiale, trebuie să acţionăm”, a declarat Alexandre Bompard la postul de radio Franceinfo.

Bompard, care alături de alţi şefi din retail se va întâlni miercuri cu ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire, pentru a discuta probleme legate de costul vieţii, a anunţat că va solicita „un moratoriu de un an pentru aplicarea legii Descrozailles”, care limitează promoţiile la produse de îngrijire, de igienă şi de înfrumuseţare.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Legea, adoptată în martie 2023 şi care urmează să intre în vigoare în martie 2024, limitează la 34% mărimea promoţiilor pe care le pot oferi retailerii la produse de îngrijire, de igienă şi de înfrumuseţare.

Azi, Carrefour, de exemplu, poate vinde detergentul cu o reducere de 60% discount, a explicat Bompard. Marţi, acţiunile Carrefour înregistrau un declin de 3,7%, la 17,56 euro.

O relație mai echilibrată între retaileri și producători

Inițial, legea a avut ca scop să asigure o relație mai echilibrată între comercianții cu amănuntul și producători în negocierile privind prețurile. Cu toate acestea, plafonul de 34% pentru promoții a fost criticat de comercianții cu amănuntul, care spun că le limitează puterea de negociere cu marii furnizori.

Legea avantajează doar trei mari multinaționale globale, a declarat Bompard pentru Franceinfo, citând Procter & Gamble (PG.N), Henkel (HNKG.DE) și Unilever (ULVR.L).

Le Maire a obținut în martie promisiuni din partea a 75 de producători de alimente de a reduce prețurile la sute de produse, dar un ministru secundar a declarat luna trecută că doar aproximativ 40 au făcut acest lucru.

Marți, Le Maire a promis că va intensifica presiunile asupra retailerilor și producătorilor pentru a accelera reducerile de prețuri.

„Suntem pe drumul cel bun”, a spus el. „Prețurile scad acum pentru că am intervenit, pentru că am pus presiune asupra retailerilor și producătorilor și pentru că vom continua să facem acest lucru.

„Mâine mă întâlnesc cu comercianții cu amănuntul și poimâine cu producătorii… cu un singur obiectiv: accelerarea scăderii prețurilor.”

Le Maire a declarat că le va cere să lărgească gama de produse la care retailerii și producătorii pot face un efort asupra prețurilor. De asemenea, el dorește ca mai mulți producători să coopereze.

„Sunt 35 în prezent. Cred că mai mulți producători ni se pot alătura în această luptă împotriva costului ridicat al vieții”, a spus el.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: