Șeful CNAIR, optimist că se vor deschide 23 de kilometri din Autostrada A0 București Sud până la sfârșitul anului: „Constructorul e bine mobilizat”

A 0 Sud Lot 2

23 de kilometri ai autostrăzii A0 București Sud între DN 6 Bragadiru și DN 4 Popești-Leordeni vor fi deschiși, totuși, până la sfârșitul anului, susține directorul general CNAIR Cristian Pistol. Deși mai sunt doar trei săptămâni, în zona Bucureștiului a nins, iar între Jilava – Vidra și Popești-Leordeni constructorul nu a terminat asfaltările, marcajele și montarea elementelor de siguranță, Pistol se declară optimist și anunță că antreprenorul Alsim Alarko „este bine mobilizat”.

Invitat la TVR Info, directorul general CNAIR a admis, totuși, că vremea (n.r. normală pentru prima lună de iarnă) poate amâna pentru la primăvară deschiderea celor 13 kilometri dintre DN5 și DN 4, dar a dat asigurări că este garantată inaugurarea celor 10 kilometri dintre Bragadiru și Jilava unde deja se face pre-recepția.

„După prima premieră, primii kilometri din Autostrada Bucureștiului pe zona de Nord, până la sfârșitul anului vom beneficia de cel puțin 10 kilometri pe zona de sud, vorbesc între DN 5 și DN 6. Constructorul s-a mobilizat foarte bine, iar premisele sunt optimiste și pentru deschiderea circulației și pe acei 7 kilometri (n.r Vidra DJ 401 – Popești-Leordeni DN 4). Evident că suntem într-o perioadă de iarnă și nu știm cum va evolua situația meteorologică, dar premisele sunt pozitive și în ceea ce privește deschiderea acestor 7 kilometri”, a spus Pistol.

Din imaginile publicate pe Canalul YouTube „Ionuț Ivașca” se poate observa clar că în zona intersecției cu DJ 401 Berceni, A0 NU are parapete între sensurile de mers, garduri și panouri de protecție, iar pasajul peste A0 de pe Drumul Județean nu este asfaltat, ba chiar se sparge placa de beton.

https://www.youtube.com/watch?v=4oA42wD0Ys8

Mai rezervat, înainte de ninsoarea de joi, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, recunoștea că turcii mai au de lucru pe jumătatea de vest primului lot de pe A0 Sud.

„Între acest lot 2 și DN 4 mai sunt 7 kilometri, se lucrează intens, am fost pe șantier, dar volumul este destul de mare și depind foarte mult de vreme. Mai au de pus stratul de uzură, o parte consistentă”, a spus el. La intervenția moderatorului care i-a atras atenția că a fost o toamnă blândă fără precipitații, iar constructorul a depășit termenul din contract, Scrioșteanu a răspuns: „Vreți să-i lăsăm să asfalteze pe ploaie sau ninsoare ? Nu finalizează… sunt pasibili de certificat negativ dacă nu-și respectă obligațiile”, a transmis, pe 3 decembrie, Ionel Scrioșteanu.

Sorin Grindeanu și inaugurarea 80% a lotului 1 A0 Sud

„Cu șanse… așa de 80%, să zicem și lotul 1 de pe A0 Sud. Termenele pentru loturile 1 și 2 pentru Alsim Alarko sunt până la sfârșitul anului. Pentru lotul 2 de pe A0 Sud nu am semne de întrebare. Pentru Lotul 1 nu sunt la fel de optimist. Poate să nu fie sfârșitul anului dacă vom avea o perioadă în care va ploua foarte foarte mult și nu se va putea lucra”, spunea în septembrie ministrul  Sorin Grindeanu.

Dincolo de întîrzierile înregistrate pe primele două loturi de pe A0 București Sud, cartoful fierbinte (și) pentru primăvara anului viitor este lotul 3 Aktor care nu a avansat aproape deloc în această toamnă, deși vremea a fost favorabilă. Fără lotul Aktor dintre A1 și Bragadiru (18 km), legătura completă între A1 București – Pitești și Autostrada Soarelui (A2) via A0 Sud nu poate fi asigurată nici în vara 2024, deși Ministerul Transporturilor a promis-o chiar de la sfârșitul anului (detalii aici).

Comentarii

    • Eu nu va inteleg pe unii, daca nu se face nu e bine, daca se face iar nu e bine. Inteleg frustrarea, dar constructia unui proiect de infrastructura fie auto, fie feroviara dureaza. Intr-adevar ar trebui reziliat contractul cu grecii de la Aktor, dar este imposibil deoarece ei conduc asociatia RailWorks care lucreaza pe Coridorul Rin-Dunare (calea ferata Brasov-Sighisoara). Mai mult, ar trebui inasprite pedepsele pentru mobizilare slaba spre 0 pentru constructorii neseriosi.
      Cu toate acestea, tot nu inteleg de ce va planget, majoritatea termenilor loturilor de pe A0 se respecta. Este nevoie doar de rabdare.

      • Este foarte simplu. Aceste cioturi , sau virgule sunt totuși motive mici de optimism, nu contestă nimeni asta. Însă, având în vedere faptul nu că nu sunt făcute coerent , uneori chiar inutilizabile , faptul că în comparație cu posibilitățile reale, factorii de decizie sunt complet dezinteresați de proiecte care depășesc lejer mandatul lor..și putem continua. De ce să facă autostrăzi daca se vor lăuda următorii cu ele. Atât de limitați sunt politicienii români , și mai ales… Nu ne intereaza fondurile europene pentru că nu se poate fura din ele ușor….

        • Un singur cuvânt caracterizează pe toți care lucrează la aceste autostrazi : NESERIOZITATE . Priviti la urmașii hunilor de la vestul tarii noastre …. au o groaza de autostrăzi. Sunt mai buni ca noi . Nu . Sunt mai seriosi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *