Producătorii de energie şi gaze, importatorii, precum şi statul român, prin intermediul taxelor, sunt cei care au de câştigat de pe urma creşterii facturilor, în timp ce furnizorii nu au niciun beneficiu în plus, a afirmat directorul general al E.ON România, Volker Raffel, într-un interviu acordat Agerpres.
Acesta afirmă că E.ON nu mai găseşte nicăieri să cumpere energie la un preţ rezonabil şi a calificat drept o „nebunie” preţul la care producătorii îşi vând în prezent energia. Totodată, reprezentanții companiei au susținut că E.ON nu a încălcat legea compensării facturilor, aşa cum a anunţat ANPC, ci, dimpotrivă, a fost prima companie care a aplicat reducerile încă din noiembrie.
Pe lângă compensarea şi plafonarea facturilor, există şi alte măsuri pe care le poate lua statul pentru a proteja consumatorii, cum ar fi o măsură adoptată de statul francez, care a impus centralelor să vândă energia la preţuri mai mici, nu la cele mari din piaţă, dacă nu au crescut costurile lor de producţie.
„Re-reglementarea pieţei este o greşeală care a mai fost făcută în trecut şi care a dus la lipsa de investiţii”, a spus șeful E.ON România.
Volker Raffelai spune că speră ca prețurile să coboare din aprilie, însă nu poate prezice cu siguranță când anume aceste lucruri se vor întâmpla.
„Cererea pieţei mondiale pentru energie nu ştiu când se va schimba şi asta depinde foarte mult de importurile din Rusia. Dacă această situaţie nu se va modifica, atunci nu văd de ce preţurile ar trebui să scadă. Desigur, vara va fi de ajutor, clima va fi mai bună, consumul de gaze va fi mai mic şi asta va schimba situaţia, dar acum Europa este dependentă de Rusia şi de acea totul depinde de aceasta din urmă”, transmite acesta.
De asemenea, șeful E.ON a transmis și anumite sfaturi în privința unei facturi mai mici.
„Ne sfătuim clienţii să aibă grijă de consumul lor pentru că, în conformitate cu legea, dacă faci parte dintr-o anumită categorie de consumatori, dacă nu consumi prea mult, poţi să beneficiezi de anumite reduceri, aşa că acesta este singurul sfat pe care pot să îl dau. Legea este aşa cum este şi dacă un client consumă prea multă energie atunci brusc nu mai este eligibil, aşa că acesta este sfatul pe care putem să îl dăm clienţilor noştri”, a transmis șeful E.ON în interviu.