Constructorii auto şi furnizorii de energie din Europa trebuie să colaboreze mai mult pentru a ajunge din urmă China, în termeni de mărime a sectorului său de automobile electrice, a declarat marţi directorul general de la Renault, Luca de Meo, transmite Reuters, citat de Agerpres.
Există loc de colaborare în Europa pentru majoritatea producătorilor, în special pe zona superioară a lanţului de valoare dedicat automobilelor electrice, precum procurarea de minerale şi producţie, a precizat Luca de Meo într-o conferinţă de presă organizată pe marginea Salonului auto de la Geneva.
Europa este în urma Chinei în termeni de acces la materiale, rafinarea lor şi capacităţile de uzine de baterii, a spus Luca de Meo, adăugând că „pentru a crea puterea şi amploarea pe care China a atins-o în termeni de vehicule electrice”, Europa trebuie să facă mai mult.
De Meo a îndemnat de asemenea autorităţile şi guvernele din UE să îi stimuleze pe furnizorii de energie şi constructorii de automobile să colaboreze pentru a ajuta la urgentarea extinderii infrastructurii de încărcare şi a utiliza vehiculele electrice pentru a stoca electricitate pentru reţeaua energetică, deoarece acestea pot funcţiona ca furnizori de energie atunci când este nevoie.
„Europa este un peisaj foarte fragmentat, ceea ce constituie frumuseţea sa, dar în acelaşi timp o încetineşte când vine vorba de anumite tranziţii”, a apreciat Luca de Meo.
Renault Group se află în avangarda unei mobilităţi care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan şi Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize – şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare.