Șeful Tarom (susținut de PNL) are zilele numărate. Grindeanu anunță că ia o decizie în următoarele zile după ce avionul Timișoara-București a întârziat 4 ore. ,,Răbdarea mea a ajuns la final”

tarom Sursa foto: Facebook/Tarom

Directorul General Tarom, Mihăiță Ursu (pus de PNL) ar putea fi schimbat de la conducerea Companiei TAROM, o decizie privind conducerea operatorului aerian de stat urmând să fie anunțată ,,în câteva zile” a transmis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Este a doua critică publică la adresa inginerului geodez Mihăiță Ursu (aflat la al doilea mandat la manșa Tarom) după cea de săptămâna trecută, de față cu premierul Nicolae Ciucă, pe șantierul Centurii Slatina (detalii aici)

În lipsa unei autostrăzi complete care să lege Banatul de București, Grindeanu a recunoscut la Antena 3 că ia avionul în fiecare duminică spre București (deputații beneficiază și de această facilitate) și a povestit că, la ultima cursă aeronava Tarom avut o întârziere de aproape 4 ore : ,,În fiecare duminică zbor (n.r Timișoara-București). Duminica trecută avionul trebuia să decoleze la opt fără un sfert dar a plecat după aproape patru ore, la unsprezece și jumătate. Eram și cu alți călători pe Aeroportul din Timișoara și sigur, au venit să mă întrebe ce se întâmplă. A existat o explicație tehnică, dar este inadmisibil ca pe curse de acest tip să nu fie servicii, apă de exemplu. Ca să fiu scurt și fără nuanțe, răbdarea mea a ajuns la final cu managementul de acolo și voi lua o decizie în zilele următoare. Nu e vorba despre persoane aici sau că e susținut de cineva sau altcineva”. a transmis Grindeanu. Tarom și Metrorex sunt două companii cu directori generali numiți și susținuți de PNL criticați în mai multe rânduri de ministrul Grindeanu.

Tarom trebuie să implementeze un Plan de Restructurare, Astfel, din ,,Ajutorul de Stat de Restructurare” cu o valoare de 923 milioane lei (190 milioane Euro), 588 de milioane de lei reprezintă costul implementării măsurilor de restructurare. Personalul operatorului aerian național este de 1316 salariați, din care 4 sunt angajați localnici la agențiile externe.

Potrivit Bugetului aprobat, față de anul trecut numărul curselor regulate și charter crește în 2022 cu 36 %, cel al orelor de zbor cu 28 %, iar cel al pasagerilor cu 45 % : ,,Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de administrator pentru Ajutorul de Stat, a notificat Comisia Europeană privind acordarea unui Ajutor de Stat de Restructurare în valoare totală de 923.622,80 mil. lei ( aproximativ 190,8 mil. EUR), defalcat, după cum urmează:
⦁ 176 mil. lei (aproximativ 36,7 mil. EUR), valoarea ajutorului de salvare transformat în
ajutor de restructurare; 43,82 -219 mil lei
⦁ 160 mil. lei (aproximativ 33,1 mil. EUR) – restructurarea financiară, sumă necesară
pentru acoperirea potențialului deficit de lichidități, pentru a fi utilizată exclusiv în situația în care, Societatea Comercială “Compania Națională de Transporturi Aeriene Române – TAROM” – S.A, nu reusește eliminarea deficitului de lichidități prin amânarea unor plăți către furnizori;
⦁ 588 mil lei (aproximativ 121 mil. EUR) – costul implementării măsurilor de restructurare.

 

Sursa foto: Facebook/Tarom

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *