Un inginer geodez și specialist în vânzări de țiglă metalică îl va înlocui pe pilotul Cătălin Prunariu, fiul cosmonautului Dumitru Prunariu, la conducerea Tarom, au declarat pentru G4Media.ro surse politice. Este vorba de Mihăiță Ursu, care a mai ocupat funcția de administrator și de director interimar în mandatului lui Nicolae Bode. A fost demis în mandatul fostului ministru, Cătălin Drulă. Tarom a confirmat oficial informația. Cătălin Prunariu și-a dat demisia, a transmis compania.
UPDATE 17.10 Tarom a anunțat că, astăzi, 4 ianuarie 2021, Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Transporturi Aeriene Române TAROM a luat act de demisia comandantului Cătălin Radu Prunariu din funcția de director general, demersul acestuia fiind din motive personale.
Compania susține că l-a numit în funcția de Director General pe Mihăiță Ursu ținând cont de complexitatea activităților companiei, dar și pentru a exista o continuitate în demersurile începute de către companie.
Știrea inițială
Economedia.ro a scris în septembrie 2021 că Mihăiţă Ursu, inginer geodez şi specialist în vânzări de ţiglă metalică (vezi aici CV) a revenit în Consiliul de Administrație al Tarom. Ursu l-a înlocuit atunci pe bancherul Costin Ţîră, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, responsabil de domeniul feroviar şi promovat de USR.
Singurul vot împotrivă în AGA a venit din partea Societăţii de Investiţii Financiare Muntenia SA (deţine 0,08 % acţiuni) în timp ce Statul Român, prin Ministerul Transporturilor, deține 97,22%.
Ursu mai ocupat atât funcţia de administrator, cât şi de director general al Tarom, fiind numit CEO pe un mandat interimar în vara anului 2020, în mandatul lui Nicolae Bode şi demis anul acesta în iunie în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă.
Context
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat pe data de 5 decembrie că anul 2022 este ”crucial” pentru salvarea Tarom, iar compania trebuie să facă ”lucruri” pentru a primi ajutorul de stat de la Comisia Europeană şi pentru a redeveni profitabilă.
”Acest lucru trebuie să se întâmple în 2022, fie că vorbim despre restructurări, de optimizări de rute”, a afirmat Grindeanu, precizând că nu va fi simplu.
Sorin Grindeanu a vorbit despre cererea de ajutor de stat pentru Tarom, aflată în analiză la Bruxelles şi care are o valoare maximă de 190 de milioane de euro.