Șeful Volkswagen le-a spus angajaților că planul lor de reducere a costurilor nu este suficient / Conducerea vrea concedieri și tăieri de salarii

oliver blume Sursa foto: volkswagen-group.com

Directorul executiv al Volkswagen, Oliver Blume, le-a spus angajaților că actualele propuneri sindicale de reducere a costurilor reprezintă un punct de plecare pentru negocieri, dar sunt departe de a fi suficiente pentru a aborda competitivitatea în scădere a producătorului auto german, scrie Bloomberg.

„Noi, conducerea, nu operăm într-o lume a închipuirii”, a spus Blume miilor de lucrători adunați la un atelier de asamblare din Wolfsburg. „Luăm decizii într-un mediu care se schimbă rapid. Suntem preocupați de viitorul companiei noastre.”

Muncitorii de la marca omonimă a VW au luat parte luni la proteste la nivel național pentru a pune presiune pe Blume și pe membrii consiliului său de administrație în cadrul negocierilor, după ce conducerea a respins propunerile de economii ale sindicatului care ar fi redus bonusurile și ar fi determinat lucrătorii să renunțe la creșteri salariale. Sindicatul IG Metall a estimat că aproximativ 100.000 de angajați au oprit lucrul, iar aproximativ 20 000 au participat la adunarea de miercuri.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Daniela Cavallo, șefa comitetului de întreprindere al Volkswagen, a declarat că lucrătorii vor trebui să facă compromisuri pentru a finaliza negocierile înainte de Crăciun.

„Asta va însemna compromisuri. Și concesii. Lucruri care nu vă plac și care uneori vă fac rău”, a declarat Cavallo la adunare.

VW și forța sa de muncă au fost blocați în negocieri intense de la începutul lunii septembrie, când conducerea a declarat că Volkswagen trebuie să închidă fabrici, să concedieze mii de lucrători și să introducă reduceri salariale pentru a face față cererii scăzute de vehicule electrice, creșterii costurilor operaționale și intensificării concurenței.

Ministrul german al muncii, Hubertus Heil, a intervenit și el miercuri, afirmând că VW ar trebui să găsească o soluție echitabilă care să nu implice concedieri forțate. Partidul lui Heil, social-democrații, se află în mijlocul unei bătălii politice după ce coaliția tripartită pe care o conducea s-a prăbușit luna trecută, stabilind noi alegeri pentru sfârșitul lunii februarie.

Structura corporativă a VW oferă lucrătorilor o voce puternică în deciziile-cheie, ceea ce face dificilă impunerea de către conducere a unor reduceri dureroase de costuri. Reprezentanții angajaților ocupă jumătate din locurile din consiliul de supraveghere al companiei, în timp ce landul Saxonia Inferioară, de origine a VW, deține încă două locuri.

Cele două părți se vor întâlni pentru o a patra rundă de negocieri pe 9 decembrie, scrie Reuters.

Discursul directorului a fost întrerupt în mod repetat de huiduielile muncitorilor, potrivit unor surse prezente, inclusiv atunci când acesta a adus în discuție faptul că a crescut în regiune și că Wolfsburg îi este aproape de inimă.

Sectorul auto european se află în plină criză, cu mii de locuri de muncă în pericol la producătorii auto și la furnizorii acestora, toți suferind de pe urma slăbirii pieței de pe continent și a adoptării mai lente decât se aștepta a vehiculelor electrice.

„Presiunea asupra prețurilor este imensă”, a declarat Blume, adăugând că VW trebuie să revină în clasamentul vânzărilor din China, cea mai mare piață a sa și un contributor stabil la venituri până de curând, și că costurile forței de muncă din Germania sunt prea ridicate pentru a concura.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.