Compania Zebrapay, dezvoltator al soluțiilor SelfPay și al celei mai mari rețele de Stații de Plată de tip self-service din România, anunță că s-a extins pe piața din Irlanda unde are deschise 65 de locații și vrea să se extindă în perioada următoare în Franța, Italia și Spania.
Compania raportează la jumătatea anului un număr de tranzacții cu 20% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut, la un volum al plăților cu 27% mai mare, potrivit unui comunicat de presă.
În primul semestru din 2022, veniturile SelfPay au crescut cu circa 18%, iar 220 de servicii sunt disponibile în prezent prin acestea. Pe de altă parte, avansul veniturilor companiei se datorează și extinderii rețelei naționale de Stații de Plată, numărul acestora crescând până la 7.700 la finalul primului semestru din 2022 (o creștere cu 22% față de sfârșitul anului trecut). În luna septembrie a acestui an, rețeaua a ajuns deja la un număr de 8.200 de Stații de Plată.
Primul trimestru al acestui an marchează și lansarea aplicației mobile SelfPay Now în România, care oferă funcționalitatea Cash Deposit, unică în Europa, prin care utilizatorii pot alimenta cu numerar cardurile bancare în timp real, fără a mai fi necesar să se deplaseze până la bancă. La 6 luni de la lansare, peste 50.000 de conturi au fost create de utilizatorii aplicației, în luna septembrie SelfPay Now ajungând să dețină peste 1% din piață ca număr de tranzacții de depunere de numerar pe card, conform cifrelor Băncii Naționale a României.
Pentru finanțarea acestor proiecte, anul trecut compania a emis obligațiuni în valoare de 3 milioane de euro și a accesat un credit de investiții în valoare de 1,2 milioane de euro, în 2022 fiind contractate credite de investiții în valoare de 4 milioane de euro. Investițiile masive din primul semestru din 2022 au fost direcționate mai ales în extinderea reţelei de Staţii de Plată şi către dezvoltarea platformei software proprii și a aplicației mobile.