Siemens Mobility și Astra Vagoane Călători extind parteneriatul pentru producţia tramvaielor în România/ Siemens va furniza 125 de boghiuri de ultimă generaţie, iar Astra va produce tramvaie Imperio

Tramvai Astra Arad

Siemens Mobility şi Astra Vagoane Călători au încheiat un nou acord pentru consolidarea şi extinderea colaborării lor, astfel încât Siemens Mobility va furniza 125 de boghiuri de ultimă generaţie, în timp ce firma din Arad va produce tramvaie Imperio, licenţiate de compania germană, potrivit unui comunicat de presă. Tramvaiele vor fi proiectate special pentru piaţa din România. Semnarea contractelor de parteneriat a avut loc în Budapesta.

„Tramvaie asemănătoare sunt în prezent fabricate de Siemens Mobility pentru oraşele Munchen, Nurnberg şi Copenhaga. Acestea vor eficientiza transportul urban şi vor oferi, de asemenea, o experienţă confortabilă şi sustenabilă pasagerilor. Oraşul Bucureşti operează o flotă de aproximativ 500 de tramvaie şi necesită unităţi suplimentare pentru pentru a-şi reînnoi flota. Parteneriatul Siemens Mobility şi Astra Vagoane Călători evidenţiază obiectivul comun al celor două companii pentru promovarea transportului public în România. Prin combinarea punctelor lor forte, cei doi lideri din industrie îşi propun să ofere oraşelor sisteme de tramvaie moderne, sustenabile şi eficiente, care să îmbunătăţească calitatea vieţii locuitorilor şi să susţină obiectivele de sustenabilitate naţionale”, se arată într-un comunicat.

Siemens Mobility este o companie gestionată separat de Siemens AG. Lider în soluţiile de transport inteligent, timp de peste 175 de ani, Siemens Mobility îşi inovează constant portofoliul iar domeniile sale principale includ producţia vehiculelor pe şine, automatizare şi electrificare feroviară, un portofoliu cuprinzător de software, precum şi servicii conexe. În anul fiscal 2023, încheiat la 30 septembrie 2023, compania a înregistrat venituri de 10,5 miliarde de euro şi a angajat aproximativ 39.800 de persoane la nivel mondial.

Comentarii

  1. Boghiuri de la Siemens? Suntem tari. Am avut o fabrica impresionanta la Balș, dar mințile luminate au pus-o pe butuci! Oricum felicitări pt Astra Arad. A reușit sa se mențină, platind chiar salarii bune angajaților. Păcat, la nivel național fiecare oraș face cum vrea licitație . Ar trebui sa se centralizeze toate cererile de autobuze și tramvaie din România, și facuta o oferta generalizata/ bucata tramvai sau autobus urban, iar mașinile sa fie produse în tara în câteva fabrici. Asa am putea da de lucru la oameni, realizând asamblarea produselor și integrarea în producție a unor repere noi( anvelope, jante, boghiuri, stergatoare parbrize, vopsea, parbrize și ferestre, scaune, structuri de fier, rezervoare, volane, aparatura bord, faruri și stopuri, acționari hidraulice, motoare electrice, convertizoare de frecventa, instalații de climatizare, mase plastice, etc

    • Boghiurile de la Balș erau simple, nu aveau motoare electrice de tracțiune incorporate. Astea de la Siemens sunt altceva

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *